הרב אריאל: מאבק הדיור הוא של כולנו, צריך להצטרף למחאה

הרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, קורא לצעירי המגזר להצטרף למחאה: "הנטל הכלכלי של הדיור יותר משמעותי דווקא במגזר שלנו"

חדשות כיפה אורי פולק 27/07/11 12:18 כה בתמוז התשעא

הרב אריאל: מאבק הדיור הוא של כולנו, צריך להצטרף למחאה
אידן אור, צילום: אידן אור

הרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית ורבה של רמת גן, קורא היום (רביעי) לציונות הדתית לקחת חלק במאבק הדיור, בעיקר מתוך דאגה לרווחתם של צעירי וצעירות המגזר.

בשיחה עם כיפה אומר הרב אריאל כי "מחאת הדיור היא המחאה של כולנו, גם של בני הציונות הדתית. רק השבוע הגיע אליי אברך ואמר כי העלו את שכר הדירה שלו בכ-20%. מבחינתו מדובר בהוצאה משמעותית. לכן אני חושב שעל אף ההיבטים הפוליטיים שיש במחאה הזו, אנחנו צריכים לקחת בה חלק, כ'מחאה לשמה'".

המאהל בחזית ישיבת רמת גן


לטענת הרב אריאל, לא זו בלבד שהציונות הדתית צריכה להשתתף במאבק, אלא שהמאפיינים החברתיים שלה מצדיקים מחאה משמעותית יותר אפילו מזו המובלת על ידי הציבור החילוני. "הצעירים הדתיים הרי מתחתנים בגיל מוקדם יותר ונצרכים לשכור דירות עוד קודם שהגיעו לגיל שלושים ואפילו לפני שהם עובדים בעבודות מסודרות. לכן הנטל הכלכלי של הדיור הרבה יותר משמעותי דווקא במגזר שלנו", אומר הרב אריאל.

הוא מסביר כי כבר קרא לחלק מתלמידיו ברמת גן להגיע ולמחות, ואכן, מספר תלמידים כבר הקימו אוהלים באזור רמת גן, אמנם שלא בתיאום עם מארגני המחאה הכלל ארצית. "זו לא רק בעיה של תל אביב, זו גם בעיה של רמת גן וירושלים ושאר רחבי הארץ", ציין הרב אריאל.

לאור הפתרון שהציג אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרב אריאל לא בטוח שבכך יימצא פתרון סופי לבעיה. "הפתרון בעיניי הוא גם הרחבת הבנייה ביהודה ושומרון, בשכונותיה של ירושלים, בגליל ובנגב. ניתן למצוא שם פתרונות דיור לא רק לעשרות דירות אלא למאות ואלפי משפחות שיוכלו להשיג קרקע בזול. היום מוצעים שם פתרונות בודדים, טיפה בים. צריך להתחיל לעבוד שם בצורה משמעותית הרבה יותר, כדי לפתור את הבעיה", סיכם הרב אריאל.