נתניהו לישיבת עכו: "הצלחתם להפיח תקווה בעיר"

ראש הממשלה נתניהו שיגר ברכה מיוחדת לישיבת ההסדר בעכו, החונכת היום קריית חינוך חדשה. "תלמידי הישיבה הפכו אותה למוקד חינוך מרכזי בעיר", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 04/07/11 13:54 ב בתמוז התשעא

נתניהו לישיבת עכו: "הצלחתם להפיח תקווה בעיר"
יחצ, צילום: יחצ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר היום (ב') ברכה מיוחדת לכבוד ישיבת ההסדר "בני עקיבא" שבעכו, זאת לכבוד חנוכת קריית החינוך החדשה של הישיבה. נתניהו שיבח את הפעילות החינוכית של בני הישיבה בעיר וכתב כי "לפני עשר שנים הוקמה ישיבת ההסדר בעיר עכו. במהלך שנים אלה מאות תלמידים כבשו את ספסלי הישיבה והפכו אותה למוקד חינוך מרכזי בעיר. על כך ראויים אתם, וראויה הישיבה לחידוש פניה, בבחינת בית נאה מרחיב דעתו של אדם".

נתניהו הוסיף במכתבו כי "ערכה הסגולי האמיתי של הישיבה איננו המבנה, מפואר ככל שיהיה. גאוותה, גאוותכם הוא על הפיכתה של הישיבה לאבן שואבת לכל תושבי עכו והסביבה שרוצים חינוך יהודי-ציוני. בפעילותכם החינוכית והחברתית בקרב בני הדור הצעיר ובקרב וותיקי העיר, הצלחתם להפיח רוח רעננה, תקווה ובעיקר תחושת הזדהות עם התכנים הנלמדים ועם העיר עכו".

ישיבת עכו הוקמה בראשיתה כשלוחה של ישיבת ההסדר במעלות. בתחילת הדרך למדו בישיבה כ-30 תלמידים ועם השנים צמחה הישיבה וכיום לומדים בה כ-200 תלמידים. בעקבות הגידול המהיר במספר התלמידים החלה הישיבה לפני כשלוש שנים בבנייה של קריה חדשה. הקריה כוללת בית מדרש, חדר אוכל, ומעונות המיועדים לכ-230 תלמידים, ובנוסף הוקם בישיבה "בית חינוך" שאמור להוות מוקד לפעילות הקהילתית-חברתית בעיר. עלות בניית הקמפוס עומדת על כ-20 מיליון שקלים, שמומנו בסיוע מרכז ישיבות "בני עקיבא", קרנות ותורמים מהארץ ומחו"ל, עיריית עכו והמשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשות השר סילבן שלום.

בראיון שמסר לאחרונה לכיפה ראש הישיבה, הרב יוסי שטרן, אמר הרב שטרן כי הצלחתה של הישיבה בעכו מחזירה "עטרה ליושנה" מבחינת העשייה החינוכית והציבורית של הציונות הדתית. "בשנים הראשונות לפעילות כאן, אנשים היו מיואשים. ההגירה מהעיר עמדה על שיעורים גבוהים במיוחד. התחלנו לעבוד מתוך אמונה בצדקת דרכנו - וברוך השם אנחנו רואים תוצאות", אמר הרב שטרן.