תופעה: חרם שקט על ספרו החדש של הרב נבון

מספר חנויות קודש בחרו שלא לשווק את ספרו החדש של הרב חיים נבון, "גשר בנות יעקב", זאת מפני שחלק מהמפיצים סבורים כי הוא כולל בתוכו דברי כפירה. הרב נבון: אם יקראו יגלו שהספר דווקא כשר

חדשות כיפה אורי פולק 18/05/11 00:00 יד באייר התשעא

תופעה: חרם שקט על ספרו החדש של הרב נבון

את ספרו החדש של הרב חיים נבון, "גשר בנות יעקב", לא תוכלו למצוא בכל חנויות הספרים. מבדיקת כיפה עולה כי בכמה וכמה חנויות המשווקות רק ספרי קודש, החליטו שלא למכור את הספר, כיוון שהוא נתפס בעיני חלק מהמפיצים כספר הכולל בתוכו דברי כפירה.

הבלוגר "רב צעיר" דיווח כי אחד ממפיצי ספרי קודש, המחזיק רשת של חנויות ודוכנים ברחבי הארץ, הצהיר באחרונה כי הוא לא מוכן להפיץ את הספר, מפני שלדעתו הוא איננו מתיישב עם רוח ההלכה. אותו מפיץ הביא כדוגמה את דבריו של הרב נבון, שפורסמו לראשונה בכיפה, לפיהם יש לשקול את שינוי ברכת "שלא עשני אישה" בברכות השחר ולהתקין כי גברים יברכו "שלא עשני אישה ועשני כרצונו" ונשים יברכו "שעשני כרצונו ולא עשני איש".

הרב חיים נבון אינו מתרגש מהחרמת ספרו החדש, אך מציין בשיחה עם כיפה כי יש אמת בדברים. "יש מפיץ שאכן אמר לי שהוא מסרב להכניס את הספר "גשר בנות יעקב" לחנויות שלו. אך הוא לא אמר לי שום דבר על כפירה, הוא רק אמר שלחנויות שלו נכנסים רק ספרים כשרים לחלוטין", אומר הרב נבון.

הרב נבון קורא לאותו מפיץ לקרוא את הספר "ולגלות כי הוא דווקא כן כשר", אך מציין כי אותו מפיץ סירב לעשות זאת. בתוך כך, ערב לכבודו של הספר יתקיים מחר בירושלים ויעסוק בהיבטים ההלכתיים הנוגעים למעמד האישה בהלכה במאה ה-21.