משפטנים דתיים לרבנים הראשיים: התנערו מפסיקת הרב יוסף

תנועת נאמני תורה ועבודה גיבשה פנייה לרבנים הראשיים לישראל, זאת כדי שיגנו את פסיקת הרב אברהם יוסף, הקוראת לחרם הלכתי על בעלתי תפקיד במערכת המשפטית

חדשות כיפה אורי פולק 26/08/10 00:00 טז באלול התשע

בעקבות פסיקתו של הרב אברהם יוסף הקוראת לחרם הלכתי על בעלי תפקידים במערכת המשפט, פנתה תנועת נאמני תורה ועבודה לרבנות הראשית, זאת כדי שתבהיר את עמדתה בנושא ותגנה את פסיקתו. על הפנייה חתמו עשרות שופטים בדימוס ומשפטנים בכירים דתיים.

כזכור, הרב אברהם יוסף פסק בתוכנית ההלכה שהעביר ברדיו "קול חי" כי "אסור לתת להם (בעלי תפקיד במערכת המשפטית - א.פ), לצרף אותם או לשלב אותם בשום אמירה שהיא. חייבים להתעלם מקיומם, והיו כאוויר בעלמא". לדבריו, "השופט עצמו, גם אם הוא יודע להתפלל מצויין, גם אם הוא יודע לעשות את הדברים בצורה המוצלחת ביותר, מאותו רגע שהוא התמנה להיות שופט, פסל את עצמו מלהצטרף למניין, וכל שכן וקל וחומר מלהיות שליח ציבור".

בין החותמים על המכתב לרבנים הראשיים: ח"כ עו"ד דוד רותם, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מנחם אילן, נשיא בית המשפט המחוזי של תל אביב בדימוס, יצחק יעקב שוילי, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה בדימוס, מנחם נאמן, בית המשפט המחוזי חיפה בדימוס, ד"ר אליהו בן זמרה, ביהמ"ש המחוזי בירושלים בדימוס, פרופ אריה רייך, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, פרופ אהרון אנקר, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן לשעבר, פרופ פנחס שיפמן, פרופ צבי זוהר, פרופ שחר לפשיץ, עו"ד בני דון יחיא ובעלי תפקידים נוספים.

בני דורון, דובר תנועת נאמני תורה ועבודה, אמר לכיפה כי "דבריו הקשים של הרב אברהם יוסף, פוגעים קשות באלפי אנשי חוק ומשפט בארץ, המכהנים כשופטים, כאנשי פרקליטות, ובתפקידים בכירים במערכת השלטונית, רבים מהם שומרי תורה ומצוות המדקדקים במצווה קלה כבחמורה וחלקם אף תלמידי חכמים מובהקים בהלכה. אנו מקווים כי הרב אברהם יוסף יחזור בו מדבריו, ומצפים מן הרבנים הראשיים להסתייג מדברי הרב יוסף בצורה פומבית".