הרב אבינר: להחמיר בצניעות בקשר עם קרובי משפחה

הרב שלמה אבינר טוען כי יש להחמיר בקשר בין בני דודים לבנות דודות וכי כל נגיעה או שיחת חולין מותרת רק בין הורים לילדיהם ולנכדיהם. "כל מגע עם קרובי משפחה אחרים הוא אסור וטיפשי", פסק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/01/13 13:36 ד בשבט התשעג

הרב אבינר: להחמיר בצניעות בקשר עם קרובי משפחה
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, הבהיר בשיעור הלכתי שהעביר בשבוע שעבר לתלמידיו כי עליהם להחמיר בכל קשר של נגיעה או שיחת חולין בין בני דודים לבנות דודות ולהפך. לטענת הרב אבינר, יש להחמיר בכך אף יותר מבקשר שלא עם קרובי משפחה, שכן מדובר בהרגל שיש להתמודד איתו.

”לא רק ייחוד אסור, אסור גם לחבק או לנשק או סתם לדבר שיחה בטלה“, הסביר הרב אבינר לתלמידיו, ”זה כתוב מפורש ברמב“ם, שאמר שגם עריות בלי תאווה - עדיין אסורות. גם אם ”אין קונוטציה מינית“ - אסור. גם אחותו הגדולה, גם דודתו, כל אלה אסור לחבק ולנשק על פי הרמב“ם. יש כמה הקלות לגבי אחיות, שמותר לגבי ייחוד ארעי. יש מתירים נגיעה שאינה של חיבה, אך נגיעה של חיבה וודאי אסורה לפי רוב הפוסקים. כמובן שאסור גם ללחוץ יד, רוב הפוסקים אסרו את זה למרות שהיו כמה רבנים שהתירו. ה‘חזון איש‘ אמר שזה ייהרג ובל יעבור“.

עוד ציין הרב אבינר כי ”הטענה היא שיש חוסר נימוס בשמירת נגיעה עם בנות דודות או דודות, אבל ההפך הוא הנכון. מה הקשר בין חיבוק לנישוק לבין עניין של כבוד? זה טיפשי“. הרב אבינר הבהיר בשיעורו כי ”מגע כלשהוא מותר רק בין אמא לאבא לבין ילדיהם ונכדיהם. סבא יכול לחבק את נכדתו ולהפך, אמא יכולה לנשק את בנה ולהפך - אבל קשר עם בנות דודות, אחייניות או קרובי משפחה שלא מדרגה ראשונה - הוא אסור וטיפשי“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן