הרב רימון: "חסה ערבית מהשוק מורעלת הרבה יותר מחסלט"

הרב יוסף צבי רימון יוצא נגד פסיקתו של הרב הראשי עמאר שאסר מתן כשרות לחברות המשווקות ירק עלים ללא תולעים, ללא פיקוח בריאותי. בחלק מהחברות טענו כי מכתבו של הרב עמאר פגע בפרנסתם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/11/12 13:06 ה בכסלו התשעג

הרב רימון: "חסה ערבית מהשוק מורעלת הרבה יותר מחסלט"
quinn.anya-cc-by-sa, צילום: quinn.anya-cc-by-sa

הרב יוסף צבי רימון, מייסד ארגון "תעסוקטיף", יוצא נגד פסיקתו של הרב הראשי שלמה עמאר שאסר מתן כשרות לחברות המשווקות ירק עלים ללא תולעים במידה ואין להם פיקוח בריאותי. לטענת הרב רימון, "חסה ערבית רגילה הנקנית בשוק, מרוססת הרבה יותר מאשר חסה של חסלט - המותג המזוהה ביותר עם חסה גוש קטיף. על חסות ערביות אין כל פיקוח, בניגוד לחסלט שיש לה פיקוח מעבדתי, ועומדת בתקנים בינלאומיים מחמירים".

מפעל חסלט הוקם על-ידי תושבי כפר דרום שבגוש קטיף ולאחר הפינוי המשיכו את מפעל חייהם - גידול חסה ללא תולעים לראשונה בארץ. הרב יוסף צבי רימון יוזם ומייסד ארגון 'תעסוקטיף' ששם לו למטרה לסייע למפוני גוש קטיף להשתקם ולמצוא תעסוקה לאחר הגירוש, הופתע במיוחד לאחר שנחשף לדברים שכתב הרב עמאר בגנות חסה גוש קטיף. בחברות טוענים כי מכתבו של הרב עמאר פוגע ישירות בפרנסתם של עשרות משפחות חקלאים ממפוני גוש קטיף.

"חברת חסלט (של גוש קטיף לשעבר) והחברות שמשווקות על ידה (כגון: עלי קטיף, ביכורי קטיף, ירוק מן הטבע) מקפידות מאוד על תקנים מחמירים של חומרי הדברה", טען הרב רימון, "בחברות אלו ישנם מאמצים רבים למנוע את מירב החרקים עוד טרם ההדברה, בטכנולוגיות חדשניות, ואין בהם ריסוס יותר מאשר בחסה רגילה. אדרבה, חסה ערבית רגילה הנקנית בשוק, מרוססת הרבה יותר מאשר חסה של חסלט".

הרב רימון הסביר כי "חברת חסלט משקיעה כסף רב בכדי לגדל חסה ללא חרקים, ויחד עם זאת להקפיד על רמה טובה מבחינה בריאותית, שתעמוד גם בתקני ייצוא".