הרב אריאל: הומו דתי לא חייב לספר על נטיותיו בקשר רומנטי

רבה של רמת גן פסק להומו דתי כי במידה ונטיותיו הינן בגדר "משיכה רפויה", הרי שהוא אינו חייב לספר לאשתו על מצבו. עם זאת, אם נטיותיו עלולות לפגוע בקשר, פסק הרב כי "עליך לספר לה ולעבור טיפול"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/10/12 09:47 ה בחשון התשעג

הרב אריאל: הומו דתי לא חייב לספר על נטיותיו בקשר רומנטי
יחצ, צילום: יחצ

הרב יעקב אריאל, רבה הראשי של רמת גן, טוען כי הומו דתי המצוי במערכת יחסים עם אישה אינו חייב לספר לה על נטיותיו, במידה והוא סבור, לאחר ייעוץ פסיכולוגי, כי הקשר איתה יוכל "לבטל" את נטיותיו החד-מיניות.

אחד הגולשים באתר "ישיבה" הסביר לרב אריאל כי הוא נמצא "בקשר די מתקדם עם מישהי ואני מאוד מתלבט אם אני חייב לספר לה על כך שיש לי גם משיכה לגברים. אחרי שהחלטתי שהמשיכה הזו לא תעצור אותי מלהתחתן הגעתי למסקנה שאפשר להתחתן בכל זאת ולהימנע מלעשות חס ושלום שום דבר שקשור למשיכה הזו".

הרב אריאל, שהפנה את השואל לייעוץ פסיכולוגי, קבע כי במידה ופסיכולוג יאבחן אצלו "משיכה חזקה לגברים שעלולה לפגום בקשר עם אשתך לעתיד, עליך לספר לה ולעבור טיפול. אם הוא יקבע שזו משיכה רפויה והקשר עם אשתך עשוי לבטל אותה, אינך צריך לספר לה".

רבה הראשי של רמת גן התנגד בעבר גם למיזם הנישואין בין הומואים דתיים ללסביות דתיות, כדי שיוכלו להקים בית בישראל, וטען כי "הרעיון של נישואי הומואים ולסביות דתיים מותנה בדברים שאינם בני קיום. אין לנישואין כאלו שום תוקף הלכתי". הוא סבור כי הפתרון האידיאלי מבחינתו להומואים וללסביות דתיים, היה ונותר טיפול פסיכולוגי משמעותי כדי לשנות את נטייתם המינית, בדומה לפעילות ארגון "עצת נפש" המסייע בטיפולים פסיכולוגיים ובטיפולי "המרה" לאותם פונים המבקשים זאת.