בקרוב בכותל: מחיצות שקופות

רב הכותל תומך בהחלפת המחיצה הקיימת בכותל המערבי למראה חד-כיוונית, שתאפשר לנשים לצפות אל עזרת הגברים

חדשות כיפה אורי פולק 02/08/10 00:00 כב באב התשע

בקרוב בכותל: מחיצות שקופות
MichaelTyler-cc-by-sa, צילום: MichaelTyler-cc-by-sa

האם המחיצה הוותיקה בכותל המערבי תוחלף בקרוב במראה חד-כיוונית שתאפשר לנשים המתפללות לצפות במתרחש בעזרת הגברים? רב הכותל ו"הקרן למורשת הכותל המערבי", בוחנים באחרונה את האפשרות להתקנת המראות החד-כיווניות, שתקל על ציון אירועים משפחתיים המשותפים לשני המינים.

עד כה פנו נשים רבות אל הקרן בבקשה לפתרון הבעיה, כשהמחיצה הקיימת איננה מאפשרת להן לצפות במתרחש בעזרת הגברים. במקרה הטוב, הציצו הנשים דרך המחיצה הקיימת, מבעד לפתחי הברזל הצרים המותקנים בה; במקרה הגרוע הן נמנעו לחלוטין מהשתתפות בשמחת בר-מצווה או עליות לתורה. כעת, החליטה הנהלת הקרן להציב את הפתרון החדש, אלא שהדבר טרם הגיע לכדי יישום ממשי.


בוחנים את הפתרון (צילום: Nesher Guy -cc-by)


האפשרות של התקנת מראות חד-צדדיות כבר נוסתה בעבר בהצלחה והיא פועלת זה שנים במנהרות הכותל, באופן קבוע. הנהלת הכותל אף ערכה לאחרונה "ניסוי כלים" באתר, במהלכה התברר כי בעת החשיפה לשמש מאבדות המראות את היכולת החד-צדדית, כך שניתן לצפות דרכן משני הצדדים. הרעיון החדש, אפוא, עדיין סובל מכשלים טכניים משמעותיים, אך בהנהלת הקרן בוחנים פתרון של הצללת המחיצות, דבר שעשוי לפתור את הבעיה.

מלשכת רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, נמסר לכיפה כי הפתרון נמצא בבדיקה אך ייתכן והמגבלות הפיזיות ימנעו את הקמתו. עם זאת, נסמר כי הרב מעוניין לקדם את הנושא, זאת משום הצורך שיש בדבר, כדי לאפשר לנשים הבאות אל הכותל לצפות באירועים המשפחתיים ולשפר את אווירת הביקור במקום.