לוח שנה למקווה

עוד מהפכה טכנולוגית- אתר חדש ייחשב עבורכם את כל החישובים לשמירת טהרת המשפחה

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 16/03/10 00:00 א בניסן התשע

לוח שנה למקווה
תמר הירדני, ויקיפדיה העברית, צילום: תמר הירדני, ויקיפדיה העברית

התפתחות הטכנולוגיה הגיעה גם להלכות שמירת טהרת המשפחה. לאחרונה הושקה גירסה עברית לאתר MikvahCalendar. האתר שמיועד לחשב עבורכם את החישובים המתמטיים הנדרשים לשמירת טהרת המשפחה.

בפתרון האינטרנטי הזה, מונחים המשתמשים בתהליך שיבוץ המידע בלוח השנה החסוי של האתר שממשיך ופועל משם: מציאת וחישוב תאריכים, זמנים ודפוסים, ואפילו יצירת תזכורות דואר אלקטרוני ומסרוני s.m.s, וסיוע ב"שאלת רב" אנונימי באמצעות הדואר האלקטרוני. האתר פונה לגולשים באמירה כי "אנו מקווים, שמיד בכניסתכם לאתר תחושו את השלווה ואת הקדושה הקשורים ושזורים במצווה זו. אנו מודים לה׳ על הזכות שנפלה בחלקינו ללוותכם בקיום המצווה הנעלה תוך תחושה וקירבה מידי חודש בחודשו".


המייסדת והשותפה היוצרת, רבקה בלום, בעלת תואר שני במדעי המחשב אומרת שהיא קיבלה את ההשראה מנשים שניגשו אליה לסיוע עם החישובים המתמטיים של חוקי הטהרה. "נשים היו צריכות עזרה עם חישובי טהרת המשפחה. אבל הנשים כיום מבינות עניין באינטרנט ובמחשבים. הן ביקשו ממני לפתח תוכנה שתעזור להן לעשות זאת בעצמן" מסבירה בלום.


לרבקה בלום לקח ארבע שנים לפתח את Mikvah Calendar (לוח השנה של המקווה) כשהיא עובדת עם עמית מ- MIT. כאשר הושק האתר באנגלית ב- 2009, הוא נקלט בהצלחה וצבר תאוצה. מאות אלפי נשים מכל העולם ביקרו באתר בחודשים הראשונים שלו. בקשות רבות ממשתמשים הניעו את צוות המפתחים לתרגם את האתר לעברית.


לאתר ישנה הסכמה רבנית והוא מסוגל להתמודד עם דקויות והבדלים בחישובים לפי המנהגים. משתמשים יכולים לבחור את המנהג המועדף עליהם וכל החישובים יותאמו לפי בחירה זו.


"רבותינו המליצו לכל משפחה יהודית החיה את חייה בקדושה ובטהרה לנהל רישום מדויק בכל הנוגע לקביעת הזמנים בעניין טהרת משפחה" כתבו הרב כרמל והרב ארנרייך מכולל "ארץ חמדה" ."כיוון שהאינטרנט הפך להיות זמין לכל דורש, יפה עשו היוזמים של אתר www.MikvahCalendar.com שהעמידו את שירותיהם המקצועיים לטובת הציבור הרחב תוך כדי הצגת הנהגות עיקריות של רבותינו בתחום חשוב זה. האינטרנט משמש היום ככלי חזק מאוד לכל אלו שמעוניינים לחקור מאחר וניתן למצוא בו הרבה נקודות חיוביות לדוגמא הפצת התורה וכו, יש לעודד את השימוש באתר זה, עם כל הזהירות הנדרשת בשימוש באינטרנט באופן כללי. מן השמים יבורכו היוזמים והמפעילים ושכרם הרבה מאוד".