עיתונאי המגזר מתפקדים

רביטל הייתה חניכה מצטיינת, עבור אלישיב בני עקיבא זה לכל החיים, עקיבא משתף בהחמצה גדולה, אמילי נשואה לרכז המחוז שלה ועמית היה לטענתו חניך דיי גרוע. הכתבים הדתיים נזכרים בתקופתם בתנועת בני עקיבא

חדשות כיפה ענבל לרנר, כיפה 26/11/14 19:05 ד בכסלו התשעה

עיתונאי המגזר מתפקדים
עקיבא נוביק, צילום: עקיבא נוביק

שבט: אלעד

סניף: עפרה

עד כמה היית פעיל בתנועה? "הייתי מאד פעיל, חניך ומדריך, הדרכתי את שבט שבות".

איזו חוויה זכורה לך במיוחד מחודש ארגון? "זכורה לי חוויה שלא יצאה לפועל, החמצה הגדולה. בעופרה תפקיד השבט הקטן בחבריא ב' היה לדאוג להכרזת השם החדש של השבט מתחתיו, בזמני, לביא. ההצעה להפוך את חברי לביא לכתובת אש לא תפסה, ולכן הגיתי תכנית שלדעתי הדור עוד לא בשל להבין עד כמה היא גאונית, וזה הולך כך: יגיע נער עם מעטפה, ואז ירוץ מישהו, יגנוב ממנו את המעטפה וירוץ לגג בית הספר הסמוך למשרד. לפי התכנון היו אמורים לרוץ אחריו כל ראשי הקהילה ורב הישוב, ואז תכננתי שנעמיד בובה של בנאדם עם מעטפה גדולה וירוץ אחד מפרנסי הישוב יגע בבובה והיא תיפול, יבואו אנשי מד"א ויהיה שמח". ואיך זה קשור לשם לביא? "זהו שזה לא חייב להיות קשור, אבל זה יהיה גדול. בסוף נאלצנו להסתפק בכתובת אש כמו כולם, כמובן שרימינו אותם, כמו שעושים בכל שנה, עשינו כתובת אש שכתוב בה 'מגניבים' ורק לאחר מכן חשפנו כתובת עם השם האמיתי, 'לביא'".

יש לך הצעות לשם של השבט החדש? "ציון או נפתלי"

יש סיכוי שיראו אותך השנה בהופעות במוצאי שבת ארגון או שזה כבר לגמרי פאסה? "בעיקרון אין לי את מי לראות השנה מופיע, אחיינים שלי עדיין לא בכיתה ד', כך שהם עדיין לא בבני עקיבא".

(צילום: פרטי)



שבט: המבשר

סניף: אפרת "המכונה סיירת אפרת, כפי שהשבט שלנו הטמיע את המושג".

עד כמה אתה פעיל בתנועה? "אני עדיין פעיל, אני חבר מליאה ושלשום הייתי במליאה של בני עקיבא, ריכזתי ועדה בוועידה האחרונה ובזו שקדמה לה. מלבד זאת, הקהילה שאני מתפלל בה בירוחם נקראת קהילת בני עקיבא. יש לי בת שסיימה הדרכה, בן שעכשיו מדריך ועוד שתי בנות שהן חניכות, בקיצור אנחנו לגמרי בעסק, מבחינתי בני עקיבא זה לכל החיים".

איזו חוויה זכורה לך במיוחד מחודש ארגון? "כשהייתי מדריך באה אליי הקומונרית באחד מהלילות הלבנים בסניף לפני שבת ארגון וביקשה שאארח את השליח לשבת. אמרתי לה סבבה ושכחתי להודיע לאמא שלי. ביום שישי 10 דק לפני שבת, אמא שלי דופקת על דלת המקלחת ואומרת שאיזה בחור הגיע ולדבריו הוא מתארח אצלנו השבת, מבעד לדלת צעקתי 'אופס, שכחתי להודיע'. מזל שאמא שלי זרמה לגמרי ואמרה לשליח 'תרגיש בנוח,חיכינו לך'. לדעתי עד היום הוא לא יודע".

כחבר מליאה אני מניחה שמיותר לשאול אותך בנוגע להימורים על השם של השבט החדש, ובכל זאת? "אמנם אני מנוע מלספר כמובן. מה שכן, הצעתי את השם 'ערבות' והוא לא עלה לגמר. אחד מהאנשים במליאה, בכיר במגזר, אמר לי למה 'ערבות' ולא 'ערבים'? אמרתי לו שזה לא יהיה הכי מוצלח אם יהיו מאות כתובות אש בארץ במוצאי שבת עם המילה ערבים".

(צילום: יוסי זליגר)

שבט: אחדות

סניף: שונרא, ירושלים

עד כמה היית פעילה? "פעילה מאד", היא מדגישה. "הייתי חניכה, הדרכתי שבט הרא"ה-נריה, עשיתי קומונה בשיכון ד' בטבריה, והתחתנתי עם רכז המחוז שלי".

איזו חוויה זכורה לך במיוחד מחודש ארגון? "מה שעולה לי מיד זה שהיה נורא קר, היינו רטובים או ממים או מגואש והיינו נשארים בסניף לתוך השעות הקטנות של הלילה. אני זוכרת שהיה מאד כיף, ימים יפים, הייתי חוזרת לשם ברגע".

יש לך הצעות לשם של השבט החדש? "כן, אמילי. נשמע לי אחלה שם".

יש סיכוי שיראו אותך השנה בהופעות במוצאי שבת ארגון או שזה כבר לגמרי פאסה? "כן בטח! הבכור שלי נכנס השנה לשבט נבטים ויופיע לראשונה במוצאי שבת ארגון, מה שמאד מרגש אותנו. כבר שבת שעברה לימדנו אותו את ההמנון. אנחנו בית שמאד אוהב את בני עקיבא, וחייבים להם את השידוך שלנו. אני מאחלת לתנועה מזל טוב ושיהיו לה חניכים מוצלחים כמוני".

(צילום: מירי צחי)

שבט:נריה

סניף: עפרה

עד כמה היית פעיל? "אני חושב שהייתי חניך דיי גרוע, עזבתי את מחנה מעפילים באמצע ומאז לא הגעתי יותר למחנות ולבני עקיבא".

איזו חוויה זכורה לך במיוחד מחודש ארגון? "מה שהכי זכור לי זה שכולם היו מדביקים אחד את השני באנגינה של תחילת החורף".

יש לך הצעות לשם של השבט החדש? "אין לי מושג, לא עקבתי".

יש סיכוי שיראו אותך השנה בהופעות במוצאי שבת ארגון או שזה כבר לגמרי פאסה? צוחק "אשמח, אבל נראה לי שלאור המצב אני אהיה עסוק בשידור באולפן". ומתעניין, "שבת ארגון זה השבת? יפה יפה".

(צילום: ויקיפדיה)

שבט: אחדות

סניף: תל אביב צפון

עד כמה היית פעילה? "מאד! הייתי חניכה מצטיינת אבל 'דפקו אותי' ושלחו אותי להדריך בסניף חוץ". יש כאלה שמתלהבים להדריך בסניף אחר. אני אומרת, 'בואי נעשה מחקר מי התלהב שבישרו לו שהוא הולך להיות מדריך חוץ..' הייתי מדריכה בשכונת שפירא בדרום ת"א, מקום שלדעתי היום מאוכלס ע"י אריתראים.."

איזו חוויה זכורה לך מחודש ארגון? "בגלל שהייתי ילדת הכאפות השבטית והערצתי את המדריכה כאילו היא השכינה בהתגלמותה, נתנו לי כל שנה תעודה של חניכה מצטיינת, וחודש ארגון אחד, בשבט מעפילים, לא אני קיבלתי את התעודה הנכספת וזה היה ממש שברון לב, כל הזהות שלי בעולם התערערה. עוד חוויה שממש זכורה לי במיוחד הייתה שהמדריכים שלנו, איתי ומיכל, אמרו לנו שהשבט שלנו זכה בגביע, זה היה כזה אושר, כל חלומותיי התגשמו באותו רגע. ממש כמו השמחה בהכרזת העצמאות, שכל היהודים יצאו במחולות ברחובות העיר".

יש לך הצעות לשם של השבט החדש? "אפשר להתייחס למשהו שקשור אולי למחאת האולטרה הסגול? לא עולה לי משהו".

יש סיכוי שיראו אותך השנה בהופעות במוצאי שבת ארגון או שזה כבר לגמרי פאסה? "הילדים שלי בעוז ויש להם אופרטה אז נלך לשם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן