שאל את הרב

ליתנם סביב לקדרה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 19/01/17 07:36 כא בטבת התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב בקש""ע בדיני הטמנה, סימן רנז, א, נאמר: ""פירות שנאכלין כמות שהן חיים מותר ליתנם מערב שבת סביב לקדרה אף שאינה גרופה וקטומה, אף על פי שאי אפשר שיצלו קודם חשכה. וטוב להחמיר ליתן על כירה גרופה וקטומה [כמבואר לעיל בסימן רנג ס''א]. ומיהו צריך ליזהר שלא יחזיר הכיסוי אם נתגלה משחשיכה, ושלא להוסיף עליו כיסוי עד שיצולו, מפני שממהר לגמור בישולם בשבת.""

להלן שאלתי.

מה הכוונה ""ליתנם סביב לקדרה""? האם מדובר לפזר בתוך הקדרה? או להניח את הפירות ממש ישירות על הפלטה מסביב לקדרה בחוץ על הפלטה?

אם מדובר על מסביב ממש מחוץ לקדרה, האם שבהמשך שמדובר על הכיסוי מדובר על הכיסוי של הקדרה כאשר הכיסוי גם מכסה את הפירות שמחוץ לקדרה?

תודה,

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום
כפי שמסביר המשנה ברורה בסימן רנ"ד, הכוונה אפילו להניחם באש עצמה, וכל שכן על פלטה (והסיבה שהזכירו מסביב לקדירה היא בגלל שזה היה מנהגם). כפי שכתבת, מדובר שהכיסוי של הקדירה מכסה גם את הפירות שמחוץ לקדירה.
כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות