שאלה
כבוד הרב שלום,
יש לי עבודה בתושבע בנושא הלכות שבת ורציתי לדעת האם מור לסחוט לימון לצורך שתייה מידית, והאם מותר לסחוט לימון לצורך תיבול לסלט, האם יש הבדל בכך?
תודה וערב טוב.
תשובה
שלום וברכה,
לגבי סחיטת לימון או כל פרי על גבי אוכלים, מותר.
לגבי סחיטת לימון לצורך משקה (לימונדה), בעל השולחן ערוך
התיר סחיטת לימונים בשבת, ולכן יש פוסקים שמתירים.
אך יש שסוברים שאסור לעשות כן, כי מה שהתיר השולחן ערוך
זה בזמנו, שלא היו רגילים בזמנו לסחוט לימונים למשקה.
אך בימנו שכן רגילים לסחוט לימונים בכמויות גדולות,יהיה אסור.
ולכן הם סוברים שאסור בימנו לסחוט לימונים בשבת, וכך ראוי
לנהוג.
ברכה והצלחה