שאל את הרב

הרב קוק לא מרגיש לי אמיתי

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 06/12/16 01:40 ו בכסלו התשעז

שאלה

שלום וברכה,

ב"ה אני חוזרת בתשובה כבר דיי הרבה זמן, וזכיתי ללמוד באולפנית.

כיום אחרי הרבה שנים אני דיי מחפשת כיוון..לא מגזר,אלא כיוון אמיתי עם דבקות אמיתית בה'.

ב"ה קראתי לאחרונה הרבה כתבים של הרב קוק ופתח בפניי עולם שלם..אך אני חייבת לשתף שמשהו מבפנים בוער בי, מרגיש לי מעט לא אמיתי. וזה דיי הזוי כי על פניו אני מאוד מתחברת לעומק ולתוכן..אך בדרך כלל אני אדם אמיתי שמרגיש מה אמיתי לו ומה לא. זה הגיע למצב שעמדתי כמה פעמים בדוכן ספרים ולא יכלתי לקנית את ספריו.. מרגיש לי פספוס ועם זאת רצון להיות אמיתית עם עצמי..

אני מרגישה שיש כאן סתירה שאני לא מצליחה ליישב אותה..אשמח לעצה או אפילו נקודת מבט שונה.. תודה רבה!

תשובה

שלום

הרב הוא חלק ממסורת הדורות מסיני, ועל כן תורתו היא דבר ד', כפי שקיבל מרבותיו, והוסיף מנשמתו עוד נדבכים, כולם צמודים למקראות ולדברי חז"ל, ולסוד ד' ליריאיו.
על כן, כמו שאמרו רבותינו לא דבר ריק הוא, ואם ריק הוא, מכם הוא ריק, וכביאור הרמב"ם במו"נ ועוד, שבכל דבר תורה יש אמת צרופה, אלא שאם האדם אינו רואה אותה אזי החסרון בו ולא בתורה ובמוסריה.

לפיכך, עלייך לבדוק במה טעית בגישתך לכתבי הרב. אם יש משהו לא אמיתי, הרי הוא בך ולא בתורה.
יתכן שניגשת ללא תיווך של רב או אשה חכמה, שיוכלו להסביר את דבריו כראוי. יתכן שניגשת לספריו המתקדמים יותר, והיית צריכה להתחיל מן היסוד. יתכן שלשונו גבוהה עבורך ואת צריכה ללמוד בקצב אחר ועם תרגום. יתכן שעודך צריכה הקדמות של כתבי אחרים לפני שתגשי אליו בשל עומקו, ורק בעוד שנים יגיע הזמן ללמוד כתביו.

יתכן שכמו לרבים, קשה גם לך להסתגל לתמימות התכנים שלו, שכן אנו חיים כיום בעולם כוחני וציני שאין בו מקום לעדינות הנפש ולשירת עולמים, ולכן קשה לתת אמון שאכן חי אדם בגובה כזה כשל הרב.

ועל כל פנים, אין לשים לב לתחושות יתר על המידה, אלא להחלטות. אם החלטת ללכת בדרך ד', לימדי את התורה האמונית, גם אם יש פחות חיבור ראשוני.

שיחה עם רב המכיר אותך אישית ודאי תועיל.

בהצלחה

כתבות נוספות