שאל את הרב

השלכות על ילדי "תערובת"

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 22/11/16 22:41 כא בחשון התשעז

שאלה

השלכות הלכתיות ואחרות על ילדי "תערובת"nisoshalom☼

שלום רב

אני ואישתי יהודים מסורתיים וגידלתי גם ברוח זו את 3 בני .

שני בני הבוגרים נשואים עם נשים יהודיות "כשרות למהדרין" והפכו למאמינים הדוקים אף יותר ממני וטוב שכך .

בני הצעיר שהוא בן 27 הכיר והתאהב בבחורה נוצריה שהיא אמנם טובת לב ונוהגת בו וגם בנו בהמון כבוד ואהבה .... אך זה ממש לא רלונטי כי כל הזמן קווינו שהקשר הזה יתקרר ויתנתק .

חלפו שנתיים אני ואשתי כבר מבינים שלא כך קורה.

על מנת שנוכל לדבר אל ליבו של בני באמצעים נוספים שאולי יכולים אולי להשפיע על מחשובתיו בענין , אודה לך מאוד אם תוכל לפרט בפנינו את ההשלכות ההלכתיות , וגם לא הלכתיות שיש על ילדים של בני זוג , יהודי ונוציה שהתחתנו :

האם יחשבו כאן בישראל ליהודיים או לנוצריים?

האם בחו"ל יחשבו ליהודים או לנוצרים?

האם בארץ יצטרכו לעבור תהליך גיור בכל מקרה על מנת שיחשבו יהודים , או , זה מספיק שאם האמא עוברת תהליך גיור טרם לידתם אז הם לא יצטרכו לעבור גיור ???

אודה מאד אם תוכל לכתוב לי בבקשה על כל ההשלכות שיהיו במקרה כזה על הילדים

מודה מראש על תשובתך המלומדת

בברכה

תשובה

שלום וברכה

הסוגיה שאתם מעלים כאן היא רגישה ומורכבת מאוד מאוד. מחד גיסא, גם הוא כמובן ילד שלכם, יש אהבה כלפיו, הבחורה כנראה טובה כדבריכם וכדו'. מאידך גיסא, זהו מתן גט כריתות לשותפות הלאומית, להיות הצאצאים חלק מהעם היהודי, ולמעשה מדובר בנישואי תערובת. זהו דבר נורא, ויהודים לאורך הדורות הסכימו לשלם מחיר אישי כבד כדי שחס ושלום תופעה כזו לא תהיה.
אם הבחורה עוברת תהליך גיור אמיתי, ורוצה באמת להצטרף לאומה היהודית, היא תיחשב כיהודייה, וממילא הצאצאים יהיו יהודים לכל דבר. זהו הדבר הנכון לעשותו, אולם לא כפיקציה, אלא מתוך רצון אמיתי והכרה בזכות הגדולה להיות שייכת לעם היהודי.
אם היא לא תעשה כן, מבחינה הלכתית – הילדים ייחשבו כגויים לכל דבר, כי מין הילד נקבע לפי האמא. זה יהיה נכון ביחס גם בארץ וגם בחו"ל. ברור אפוא שאם היא לא תעשה זאת והילדים ירצו להיות יהודים – הם יחויבו לעבור גיור בדיוק כמו כל גוי הרוצה להצטרף לעם ישראל.

כואב.

כל טוב ואשמח לעזור עוד

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368