שאלה
לרב שלום, לאחר נסיונות רבים שעברנו...זה קרה ונולדו לנו בן ובת תאומים, שמם נגלה לי עוד לפני בואם לעולם: יהונתן והדר, רציתי לשאול לגבי יהונתן האם אין בעייה לקרוא בשם עקב מותו הטראגי של יהונתן והאם ניתן לכוון למשמעות השם במקום ליהונתן מהתורה, וכן לגבי פדיון לאחר 30 יום עקב טיפול בפגייה , האם מרגע שעברנו את ה30 ימים זה כבר לא משנה ממש מתי יתבצע הפדיון? תודה.
תשובה
שלום וברכה
א. אלו שמות נהדרים, ואם הם אהובים עליכם - בוודאי.
ב. הפדיון צריך להיעשות מלכתחילה ממש ביום ההלכתי המחייב. אם תשלחי לי מועד הלידה ושעה מדויקת, ובהנחה כי הבן הוא הבכור - נוכל לדעת מתי התאריך המדויק.
כל טוב