שאל את הרב

החברה שלי תלותית מדי: איך חוזרים לקשר נורמלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/11/16 22:35 ב בחשון התשעז

שאלה

שלום וברכה !

ראשית אני רוצה להודות על האתר המופלא הזה !

אני תלמידת תיכון הלומדת בכיתה יב'. אולי מה שאכתוב עכשיו יפליא אתכם קצת אבל אני פשוט חייבת עזרה..

יש לי חברה בכיתה שהיא ממש מקסימה ואני אוהבת אותה. אך מה שמעיק עלי בכל הקשר הזה שהיא מאוד תלותית בי. היא כל הזמן אומרת לי דברים שמרגישים לי כאילו אני "החבר" שלה. לדוגמא, אני מרגישה שלא יוצא לנו לדבר וזה ממש מפריע לי , לאן הולך כל הקשר הזה. אני בוכה כל היום כי זה כואב לי שאנחנו כמעט ולא מדברות. מרגיש לי שרק לי מפריע מה שהולך בקשר הזה.. אני הבנאדם שהכי קרוב אלייך ? (בהפסקות היא מוציאה אותי בשביל לדבר עלזה ובוכה לי..) ועוד אמירות מהסוג הזה.. שבאמת זה עושה לי רע וכואב לי שככה היא מרגישה ואז שאני מנסה לעשות ולתקן זה מרגיש לי שזה קורה באילוץ ..

מצד שני אני ממש לא רוצה לפגוע בה ולא רוצה לאבד אותה כי היא באמת בנאדם עם עומק.. אני באמת לא יודעת מה לעשות.. אובדת עצות..

אשמח לייעוץ ולהכוונה ! תודה רבה !!!

תשובה

שלום לך!


אני שמחה לשמוע שאת אוהבת את האתר שלנו ושאת נעזרת בו. את מוזמנת להיכנס לעוד שאלות שהתפרסמו בנושאים שונים שמעניינים אותך ונוכל לעזור אפילו עוד.
אולי יפתיע אותך לשמוע אבל הסיטואציה שאת מתארת היא נפוצה. קשר בין שני אנשים שיש בו בעיקר טוב אבל יש נקודה אחת (לפעמים אף יותר) שגורמת לקשר להיות מורכב. אצלך מדובר על קשר עם חברה קרובה.


[חברה מקסימה]
התחלת וסיימת את השאלה בכך שתיארת כמה חשוב לך הקשר עם החברה הזאת, כמה היא מיוחדת וכמה את אוהבת אותה. זו כבר התחלה. לפני הכל את כבר בחרת להמשיך לקיים את הקשר הזה, על אף מורכבותו. האפשרות לנתק את הקשר לא קיימת מבחינתך. על קשר כזה שווה לעבוד. נשמע שיש כאן חיבור הדדי – את אומרת שאת אוהבת אותה והיא משתפת אותך הרבה פעמים כמה את חשובה לה. השאלה כאן היא מה עושים כשלאחת מכן פחות טוב בצורה הנוכחית בה מתקיים הקשר.


[לפתוח את הקלפים]
בכל סוג של קשר חשוב שיהיה שיח פתוח בין שני הצדדים. באותה מידה שחברה שלך משתפת אותך בתחושות שלה, גם את צריכה לשתף אותה בתחושות שלך, גם אם הן לא בדיוק מה שהיא היתה רוצה לשמוע. בשביל שיהיה קשר טוב, צריך שיהיה לשתיכן טוב. את אומרת שכשאת מנסה לתקן זה מרגיש לך מאולץ. התיקון שאת מדברת עליו לא צריך להיות שינוי ההתנהגות שלך למה שהיא מצפה שתעשי (בניגוד לרצונך). התיקון יגיע אחרי שתשתפי אותה במה שאת מרגישה. זה בסדר להגיד לה שיש דברים שמפריעים לך. את חברה טובה שלה ולכן היא יודעת שאת לא רוצה לפגוע בה. כדאי לשבת לדבר בנחת, כשלשתיכן יש זמן, באוירה טובה ונעימה (אולי על כוס קפה) ולשתף. להדגיש שכל מה שאת אומרת עכשיו בא ממקום של לשפר את הקשר ביניכן, שלשתיכן יהיה טוב. קשר שלא טוב לאחד מהצדדים הוא לא קשר בריא.


[חברות זה לכל החיים]
יכול להיות שגם אחרי שתדברי איתה היא לא תקבל את השיחה בצורה טובה ואולי אפילו תיפגע קצת. אבל עדיין החשיבות של שיחה כזאת, פתוחה ונעימה, גדולה מאוד. עכשיו היא יודעת מה את חושבת ומה את מרגישה ואולי זה יגרום לה לשנות חלק מההתנהגות כלפייך. אולי השיחה תגרום לך לראות את ההתנהגות שלה בצורה אחרת, מקבלת יותר, ודברים יפריעו לך פחות.
אנחנו עוברות הרבה מסלולים בחיים, לימודים, שירות לאומי, לימודים גבוהים, חתונה, ילדים... נוצרים הרבה קשרים במהלך הזמן וגם לפעמים מתנתקים. לכן כאשר נוצר חיבור טוב וקשר חזק, שווה לטפח אותו כל הזמן כדי שהיא תהיה שם בשבילך ואת תהיה שם בשבילה.

מקווה שעזרתי.

כאן לכל שאלה!

ציפיה zipiyaa@gmail.com


כתבות נוספות