שאל את הרב

זכר לבית המקדש

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/10/16 15:07 יא בתשרי התשעז

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב שלום,

אנחנו ב"ה גרים בבית כ15 שנים. אני יודעת שמבחינה הלכתית צריך להיות חלק לא מסוייד בבית לזכר חורבן ביהמ"ק. לצערי אין לנו בבית חלק שהוא לא מסוייד ואני מנסה לבקש מאבי ליצור אותו. אבי מעט חושש מכיוון שהוא לא רוצה שזה יכער את הבית. אשמח אם הרב יוכל בבקשה להדריך אותי מה בדיוק לעשות (מה הגודל שזה צריך להיות? האם זה צריך להיות בכניסה לבית? וכד') ואם הרב יוכל בבקשה גם לכתוב בקצרה על החשיבות של העניין כדי לחזק אותי ואת המשפחה.

תודה רבה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אמנם זוהי הלכה אבל בפועל לא נהגו זאת בהרבה מאוד בתים.
לכן צריך סבלנות בעניין.
אני מביא לך תשובה של הרב עובדיה זצ"ל שמצדיק את מי שלא עושה כך:
http://halachayomit.co.il/he/Print.aspx?HalachaID=428

ואם בכל זאת תשתכנעו לעשות זכר לחורבן אני מביא לך תשובה של הרב אליעזר מלמד שמסביר את כל החיוב

http://ph.yhb.org.il/06-09-02/
http://ph.yhb.org.il/06-09-06/

כתבות נוספות