שאל את הרב

נטיות הפוכות

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 01/10/16 21:36 כח באלול התשעו

שאלה

יש שאלה שכבר הרבה זמן מעניינת אותי.

אני לא יכול להבין איך ה' ברא גברים שאוהבים גברים.

עכשיו אני אסביר, כל התאוות שהוא עשה\ברא לאדם הם תאוות שאפשר להתגבר עליהם, אך מיניות אי אפשר פתאום להחליף את נטיית המין שלך ולחיות עם זה כרגיל. ועוד גם יש מצווה להתחתן עם אישה ולהביא איתה ילדים.

השאלה שלי איך זה איך הוא ברא אנשים עם נטיות אם זה דבר שלא נשלט, שאי אפשר להתגבר על זה?

תודה רבה!

תשובה

לשואל שלום
שאלה חשובה שאלת.
ראשית, הקדוש ברוך הוא מעמיד את האדם בנסיון - כדי [להעצים את אישיותו] ורצונותיו. לדוגמא- אדם שמאוד רוצה לרזות, ופתאום מגישים לפניו עוגת גבינה, אם יתגבר - יתעצם ויתחזק בצורה ניכרת.
אכן, ישנם מקרים בהם נולד אדם עם נטייה מינית הפוכה שלא ניתן לטפל בה (יצויין, יש מקרים שכן ויש שלא). אדם כזה ניצב בפני נסיון קשה מאין כמוהו. מצד אחד- מעוניין הוא להביא לידי מימוש את חשקו, אך זה כרוך באיסור מן התורה. מצד שני- עליו להתחתן והמשיך את זרעו, ומשיכתו לנשים היא מעטה.
הקדוש ברוך הוא מציב את האדם הזה בפני נסיון לא פשוט, וטופחות בפניו שאלות יסוד כגון: "האם מוכן אני לחיות חיים שלמים מבלי לממש הסיפוק המיני המקסימלי שלי?", "האם מסוגל אני לנסות לקיים מערכת יחסים ולתת סיכוי לאהבת המין השני?" ועוד.
יש לי חבר, נשוי ואבא לשני ילדים, בעל נטיות לגברים עד היום הזה. כיצד? בדיוק מעיסוק מעמיק בשאלות שכתבתי. הוא חי חיי זוגיות מדהימים עם אשתו, והוא אוהב אותה. כל זאת למרות שה´הנאה´ שלו מיחסי האישות היא כנראה מסוייגת ביחס למקסימום התיאורטי.
(אגב, לגבי אדם הנמשך לילדים קטנים - אין חולק שכך ראוי לו).
כל טוב.

כתבות נוספות