שאל את הרב

טיפול רפואי בתק' החגים

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 25/09/16 12:54 כב באלול התשעו

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה

אני צריכה לעבור טיפול רפואי של יוד רידיואקטיבי עבור פעילות יתר של בלוטת התריס והגבר מצריך בידוד של כשבוע. הבידוד כולל שתיה מרובה של מים כדי לשטוף את החומר המזיק מהגוף ומציצת סוכריות/לעיסת מסטיק. ייתכן ואוכל לבצע את הטיפול רק בשבוע של יום כיפור.

כיצד עלי לנהוג?

תשובה

ראשית רפואה שלימה. שהקב"ה יעזור שתקבלי את הטיפול הטוב והמועיל לפי מה שאת צריכה.
אם אני מבין נכון מדברייך וממה שאני מכיר בטיפול זה, החומר מוזרק בזמן מסויים לגוף ואז יש לנקות את הגוף מהשאריות שלו.
1. אם ניתן לדחות את הטיפול לזמן אחר בוודאי שראוי לעשות כן.
2. אם לא יש להתחיל את הטיפול לפחות 3 ימים לפני יום כיפור, היינו ביום ראשון, ואז יש לפעול לפי ההנחיות הרפואיות. יש לשאול האם ניתן לחבר אותך לאינפוזיה מערב הצום שהרי הנוזלים נכנסים לגוף. לענ"ד התשובה היא שלישית, כי באינפוזיה הנוזלים עוברים ישרות לדם, וכאן צריך לנקות את מערכת העיכול.
אם אכן האינפוזיה לא מועילה/לא מספיקה עליך לשתות לשיעורים, היינו לשתות מיד מתחילת הצום 30 סמ"ק של מים (או מיץ אם מותר מבחינת ההתוויה הרפואית) כל 10 דקות. בסוף יוה"כ תגיעי לכמות נכבדת, ועוד לילה שלם לפניך. חשוב מאוד להקפיד על הכמות הזו וניתן למדוד זאת בעזרת מזרק מערב יוה"כ ולסמן בכוסית קטנה ובכל פעם למלא אותה עד לסימון. יש לברך לפני הפעם הראשונה שותים כל יום, היינו בתחילת הצום, ובבוקר לאחר שתקומי משנתך, ולכוון לפתור את כל המשקים שתשתי ביום זה. במוצאי כיפור תשלימי עוד שתיה מרובה ככל יכולתך. חשוב מאוד להקפיד על הזמנים ולא לפחות מהם, על מנת שלא להסתכן בצורך להגביר את כמות המשקים. לא ניתן לאכול, מאחר שלפי דברייך אין בזה צורך רפואי.
לגבי המסטיק/סוכריה אם הוא נועד להעביר את הטעם הרע אין ליטול אותו, אא"כ זה ממש לא נסבל. אם זה צורך רפואי אז ניתן ללעוס מסטיק כל 10 דקות לפי הצורך.

שיתקיים בך: 'ישלח דברו וירפאם' במהרה בתוך שאר חולי עמו ישראל, אכי"ר

כתבות נוספות