שאל את הרב

מתלבטת: האם לעבור לאולפנא "חזקה" יותר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/06/16 23:50 י בסיון התשעו

שאלה

היי

אני בחמישית ולומדת באולפנא לא הכי הדוקה שהגעתי לאולפנא לא הייתי ממש חזקה והתחזקתי מלא !! ועכשיו אני חושבת על לעבור לאולפנא אחרת יותר חזקה הבעיה שאני ממש ממש נהנת באולפנא שלי ב״ה אנחנו נורא מגובשת ואני נורא נהנת אבל כמעט אף אחת מהבנות לא בראש שלי הרוב לא הכי דתיות , גם האולפנא עצמה לא הכי חזקה אין ממש אווירה של אולפנא כזה .. ואני לא רוצה לפספס את זה ,

אני יודעת שיש לי אופי חזק ואני לא פוחדת להתקלקל או משהו , אבל באולפנא אחרת אני אוכל יותר לממש את עצמי .

שאני רוצה להרים משהו זה גוזל ממני הרבה כוחות והרבה שיכנועים עד שזה יוצא לפועל , ומצד שני אני מרגישה סוג של שליחות שזה טוב שישארו בנות כמוני באולפנא וירימו אותה ( חחחח סליחה על השחצנות) ושוב אני מאוד נהנת פה !! אני שמחה כול יום להגיע לאולפנא ואני מתה על הבנות פה

ואני ממש לא יודעת מה לעשות !! גם נורא מפחיד אותי המעבר הזה פתאום להגיע בשישית אחרי שכולן מגובשות

חייבת עזרהה!! :( !!

תשובה

שלום,
אני מבינה את ההתלבטות שפוקדת אותך, נשמע שאת בחורה רצינית, חושבת הלאה, טוב להיות בעלייה, ולהרגיש שבחרת בדרך הנכונה עבורך. זה חשוב תמיד לברר, לשאול את עצמנו שאלות בדרך.


שאלת הקידום והפיתוח העצמי מול התפקיד ההדדי שלי בחברה, היא שאלה שהרבה אנשים שואלים את עצמם, גם אני. יש בשאלה הזאת לפי דעתי, קצת משאלת הדור. האם תפקידנו כקבוצה חשוב יותר מאשר התפקיד שלנו לאחריות התמידית על פיתוח האישיות שלנו.



זאת שאלת השליחות, שגם הרב סלוביצ´יק התעסק בה, "האדם נברא בתור שליח...
את העובדה שמישהו חי בזמן מסוים, בתקופה מיוחדת, ובמקום מוגדר, ולא נולד בתקופה אחרת ובנסיבות אחרות, נוכל להבין אך ורק אם נקבל את עצם הרעיון בדבר שליחותו של האדם.
ההשגחה יודעת היכן וכיצד, יכול הפרט-היחיד, על חסרונותיו וכוחות הנפש האצורים בו, לקיים את שליחותו. באילו נסיבות ותנאים ובאיזו חברה יהא זה בכוחו של האדם למלא את שליחותו.
בורא העולם פועל בהתאם להלכה ,כי לא יתכן למנות שליח כדי לבצע תפקיד, שהוא למעלה מכוחותיו של השליח. זוהי שליחות ,שאי אפשר לקיימה, והיא מחוסרת כל ערך, מאחר שאם ממנים אדם למלא שליחות, מן הראוי ליתן לו את היכולת לפעול כשליח.
משום כך נברא היחיד בתקופה ובמקום, שבהם יוכל לקיים את פעולתו לשם קיום שליחותו." (הרב סלוביצ´יק)
השליחות, היא דרך חיים, היא הבנה שכל רגע בחיים הוא משמעותי ואני ממלא אחר חובתי בעולם. אני מאמינה שכל מקום הוא שליחות, גם באולפנה הזאת וגם באחרת.
מצד שני, כתוב בפרקי אבות: "ָאמַר לָהֶם רּבַן יֹוחָנָן בֶן זַּכַאִי לְתַלְמִידָיו, צְאּו וְראּו אֵיזֹוהִי דֶֶרְך טֹובָה, שֶׁיִּדְבַּק בָּּה הָאָדָם? רבִּי אֱלִיעֶזֶר אֹומֵר: עַיִן טֹובָה. רבִּי יְהֹושֻׁעַ אֹומֵר: חָבֵר טֹוב. רבִּי יֹוסֵי אֹומֵר: שָׁכֵן טֹוב..." (פרק ב´, משנה ט´).
אנו רואים משני הקטעים, את החשיבות של בחירת קבוצה, מצד אחד, כל מקום אתה ממלא אחר תפקידך ומצד שני, חשוב שיהיה בסיס של חברה טובה, וחברה שעוזרת לי לשאוף קדימה. יש לך כאן שתי אפשרויות טובות.



אז אני רוצה להגיד לך דבר ראשון, שטוב שאת מרגישה תחושת שליחות, כי שליחות היא לאו דווקא מלמעלה אלא מקום נפשי שאתה מבין שאתה במקום הנכון, ברגע הנכון.
דבר שני, הבחירה בסופו של דבר היא שלך, אני מציעה לך להשתמש בטבלה של בעד ונגד וכך לחשוב על כל השיקולים.
אני ממליצה לך להתייעץ עם חברה, עם אמא, אבא, מדריכה, אח, אחות וכו´..
אולי אף יעזור, לחשוב על המטרה שלך לאיפה הנך רוצה להתקדם, לעשות מן תיאום ציפיות בינך לבין ה- ביה"ס , מה מתאים לך כעת.
בנוסף, חשוב שיהיה לך את החברה המחזקת, את המקום לשיח שאת רוצה בו, לכן את יכולה להוסיף לעצמך עוד חברה, את יכולה לקבוע חברותא עם חברה, אולי יש שיעורי תורה באזור שאת גרה.
דיברת גם על מימוש עצמי, את יכולה לפתח בעצמך עוד דברים, אם זה להיות פעילה יותר בסניף, להתנדב במקום מסוים.. זה יכול להיות גם בכיוון אחר, של חוג או קורס שאת אוהבת, זה יכול לספק לך את התחושה הזאת.



לסיכום, הבחירות בחיים, הם הניתוב של דרכנו, ובחירה צריכה לשלב בין שכל לרגש, טוב שאת חושבת על הדברים מבחינה שכלית, ובוחנת אותם מכל הכיוונים, ואני מאחלת לך המון הצלחה ולכי עם ליבך, מה שמרגיש לך נכון.

בהערכה רבה,


יעל

כתבות נוספות