שאלה
בני יהיה אי"ה בר מצווה בכ' אייר. מתי עליו להתחיל להניח את התפילין מכיוון שכ' ניסן הוא חוה"מ (אנחנו מתחילים כחודש לפני בר המצווה)
תשובה
בס"ד
שלום רב,
השולחן ערוך פוסק כמרבית הראשונים:
"קטן היודע לשמור תפילין בטהרה שלא יישן ושלא יפיח בהם. חייב אביו לקנות לו תפילין לחנכו".
כלומר, מדין חינוך יש להניח תפילין לקטן.
המשנה ברורה מביא בשם מגן אברהם:
"ועכשיו נהגו להניח ב´ או ג´ חדשים קודם הזמן "
לכן נראה שאפשר להוסיף מעט ימים ולהתחיל להניח כשבוע לפני החג כדי שבנכם יניח תפילין בסה"כ שלושים יום.
עיין
https://www.kipa.co.il/ask/show/54478-הנחת-תפילין-לפני-בר-מצווה