שאל את הרב

איפה אני יכול למצוא רק את הבית יוסף עם דרכי הרמ"א?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/03/16 12:13 ד באדר ב'

שאלה

שלום וברכה,

אני מעוניין להקיף את הבית יוסף בלבד שסיכם את כל התלמוד וראשונים ואחרונים (כל השקלא וטריא התלמודית) בלבד עם דרכי הרמ"א (ספרד ואשכנז- על התלמוד) אני מודע לזה שהוא מודפס בארבעה טורים. האם אין שום הוצאה שמוציאה רק את הבית יוסף עם דרכי הרמ"א בלבד בעברית בשפה ברורה וקלה? באינטרנט יש את הבית יוסף בעברית לחוד - אבל אני מעוניין בספרים. לאן עליי לגשת כדי לקנות? במידה ויש.

האם לא נערך ספר בעברית מסודר וברור של הבית יוסף ודרכי הרמ"א (זה נכתב בשנת 1500 בערך) 500 שנה לא נגעו בזה? מה הסיבה? כדי שזה לא יהיה של העם? רק פירושים על זה? באינטרנט רק מצאתי את הבית יוסף בעברית. האם הרב מכיר אולי אתר אחר שיש שם את כל הבית יוסף עם דרכי הרמ"א בצורה מסודרת? האם בפרויקט השות יש? מה עליי לעשות? אם לרב יש רעיונות. מהתלמוד לא נוח לי ללמוד את כל השתלשלות ההלכה. מעוניין בספר פסיקה מרכזי על התלמוד כגון הבית יוסף עם דרכי הרמ"א. לכן שאלתי. לא נראה לי שיצא ספר פסיקה מרכזי אחר מאז.

בברכה,

שמעון.

תשובה

שלום וברכה

אני כמובן לא בקיא בכל ההדפסות של דברים, אולם אני מעריך כי לפחות במאתיים השנים האחרונות – זה לא הודפס. הסיבה לכך ברורה: הבית יוסף מתייחס לדברי הטור, ולפיכך לא ידפיסו אותו לבד, אלא עם דברי הטור, וכך גם לגבי דרכי משה. פשוט, סביר להניח כי לדבר שבדרך כלל אין ביקוש – אין גם מי שידפיס אותו.
אפשר כמובן להשתמש בפרוייקט השו"ת, אולם נראה לי שזה לא מה שאתה מחפש.
כל טוב

כתבות נוספות