שאל את הרב

אמונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/03/16 14:37 כב באדר א'

שאלה

שלום כבוד הרב,הטלתי מטבע ואמרתי שזה יצא צד אחד של מטבע אני אצא ללטיול , ואם יצא צד אחר אני אצא ביום שאחרי.האם זה מה שה' קבע באמת? כי אמרתי אם יצא צד מסוים זה כי ככה ה' רצה שאני אצא ביום מסוים.האם יש לזה משמעות אמיתית?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

כתוב בתורה "תמים תהיה עם ד' אלוקיך".
הכוונה היא להימנע מהדברים שאתה עושה.

אתה צריך לקבל החלטות על פי שיקולי תורה, מוסר ושכל, לא לפי אמונות תפלות.
כשאתה צריך לקבל החלטה, אל תפיל מטבע.
אתה צריך לשאול: מה יותר נכון בקיום התורה שלי? מה יותר נכון בחיים של מידות ומעשים טובים, ומה יותר אמתי?
אולי בכלל צריך לוותר על הטיול ולעשות דברים ראויים יותר?

כתבות נוספות