שאל את הרב

שמיטה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 27/12/15 21:57 טו בטבת התשעו

שאלה

בגינתנו עץ פרי שפירותיו בקדושת שביעית. האם אנחנו יכולים לקטוף את כל הפרי הבשל מהעץ על מנת לחלק אותו לחברים או לצדקה? האם נציגי גמ"ח מזון יכולים לקטוף את כל הפרי הבשל על מנת לחלקו? מדובר בהרבה מאוד פירות שראוי לקטוף בקרוב כדי שלא יירקב אבל זה הרבה מעבר לצריכה של משפחה.

תודה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

כדאי שמנהלי הגמ"ח יקטפו עבור האנשים הנזקקים. לא כדאי שאתם תעשו זאת כיוון שלגביכם זה דרך בעלים, אבל מנהלי הגמ"ח אינם עושים אלא לטובת הרבים, ועל כן יש מקום להקל לקטוף ולחלק לאחרים.


בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות