שאלה
בס"ד
שלום כבוד הרב,
אני עובדת במקום שבו יש המון לחץ ועומס וכך יוצא שלפעמים אני טיפה מאבדת סבלנות.
היה לי מקרה שהגיעו למקום זוג חרדים והיה לי המון לחץ אז מיהרתי עם האישה ודיברתי אולי טיפה בחוסר סבלנות.
בדיעבד התגלה לי שמדובר באדמו"ר ורעייתו.
רציתי לשאול האם אני צריכה להתנצל בפניה?
בתודה מראש
תשובה
שלום
התורה הקפידה על כאב האדם הפשוט אף יותר מכאב האדם המכובד. לכן גם אם היה מדובר באשה פשוטה ורגילה, השאלה היתה במקומה.
אמנם כאן יש בנוסף כעין כבוד התורה, ויש ערך מוסף בהתנצלות זו.
אם את סבורה שהיא נפגעה מדברייך, התקשרי להתנצל.
כל טוב