שאלה
רציתי לדעת האם אישה מקורית מלידה ,שהפכה להיות גבר(לקחה הורמונים וכרתה את החזה אבל שום שינוי בגוף התחתון היינו : הרחם והשחלות ישנם ואם יש הפסקה של הורמונים המחזור מתחדש והיא יכולה להיכנס להריון) מותרת לגבר? יש לציין שבתעודת הזהות שלה אחרי כריתת החזה היא רשמה את עצמה מנקבה לזכר למרות שלא עשתה שום ניתוח בגוף התחתון והיא נקבה שם כולל רחם ושחלות.
האם ההלכה מכירה בניתוח שינוי מין? האם גבר שהולך איתו(איתה) זה נחשב למשכב זכר או לנידה?
בתודה
תשובה
שלום
ההלכה אינה מכירה בניתוח כזה, ועל כן היא אשה גם אם תשנה הכל לסממני גבר.
אולם לגבי נישואין עימה, הדבר מותר רק אם עושה תשובה ומחזירה האפשרות ללדת (אפילו אין לה שאר הדברים העליונים). משום שאסור לאדם להתחתן עם מישהו שעצם השהיה האינטימית עימו יש בה צד של עבירה, כגון שנוהגת כגבר וזה בכלל דרכי האמורי, הוא בשמה והיא בשמו.
כל טוב