שאל את הרב

התרחקות מהדת

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 27/09/15 03:39 יד בתשרי התשעו

שאלה

בעלי ואני נשואים כ3 שנים ! בעלי הוא אדם נורא עתבני שברוך ה׳ לאט לאט אני לומדת למנוע את העצבים ולזכות בשלום בית

אך קרה לבעלי מקרה שגרם לו להיות צדיק נורא ואני איתו , חשוב לציין שתמיד היינו שומריפ שבת אך אחרי המקרה הוא שם כיפה קבוע ו3 תפילות ואחרי שהכל נפתר הוא פשוט התרחק , אני לעומת זאת לקחתי על עצמי המון דברים שאני מאוד אוהבת את הדת וקשה לי שהוא פחות, הדת מרגיעה אותו ופתאום הוא יותר עצבני , אין תפילות באמצא השבוע , לא קם לשחרית שבשת , הוא עם כיפה רק בעבודה ושאר היום לא , פתאום יוצא לברים וכו...אני עצובה מכך יש לנו ילד וחשובה לי הדת . חשוב לי ללכת לבית כנסת בבוקר ולעשות טיול עם המשפחה , לאכול ארוחת בוקר משותפת ולא לקום ב7 והוא קם ב12 ולהיות לבד ולא להרגיש את השבת המשפחתית , אני נורא עצובה כשבאה השבת כי אני נורא בודדה בשבת , כך לא הכרתי את בעלי ונורא קשהלי עםזה !

מרגישה שאני מגדלת את ילדי לבד וחשוב לציין שאין באפשרותי להגיד לו על הדת כי הוא יעשה ההפך מדבריי . לא רוצה ללחוץ עליו .

תשובה

בס"ד
שלום רב,

המצוקה שלך נוגעת ללבי.
את צודקת ברגישות שלך - לא ללחוץ ולא לתבוע ממנו, מפני שהתוצאה תהיה הפוכה.
את חייבת לכבד את הבחירה של בעלך, עם זאת לנסות להתקדם על ידי שיחה בדרך נעימה וטובה.
לשוחח על חיי זוגיות ומשפחה נעימים ושמחים יותר, לא כדרישה שלך אלא כמשהו טוב לשניכם יחד.

תנסי להציע לו לקיים בית מסורתי - כך את תוכלי להמשיך בדברים שחשובים לך, כמו בית כנסת בשבת. זה לא ידרוש ממנו להקפיד על כל המצוות, הוא יעשה מה שהוא בוחר. תהיה ביניכם הסכמה על סעודת שבת, טיול עם הילד וכד'

בשולי הדברים אני מרגיש שבאפן כללי קשה לך עם העצבנות של בעלך. אני בטוח שגם לו קשה עם העצבנות הזאת - היא מזיקה לו יותר מכולם.
כאן המקום לחשוב על עזרה מקצועית של פסיכולוג.
אני משער שאת מפחדת אפילו להעלות דבר כזה בפניו.
לכן הדרך להתקדם היא שאת תלכי לטיפול אצל פסיכולוגית או עובדת סוציאלית. בשיחות אתה תלמדי איך להתמודד נכון עם הקשיים של בעלך ותמצאי את הדרך איך להביא אותו לטיפול בקשיים שלו עם עצמו.

שנה טובה!

כתבות נוספות