שאלה
שלום רב
אתמול נכחתי בחתונה של בן דודי והאזנתי היטב לטקס הכתובה. להפתעתי מנו ה'תשע"ה לבריאת העולם ולא לבריאת האדם .
אם כן שאלתי היא האם לפי היהדות ה'תשע"ה הוא מניין לעולם או לבריאת האדם? ואם לבריאת האדם מדוע בכתובה מציינים לבריאת העולם?
בתודה.
ושנה טובה
תשובה
שלום
התשעה לבריאת העולם שבו האדם. טרם בריאת האדם, העולם היה נטול מהות ואיננו סופרים את ימיו.
ד' ברא את העולם מאין, אך אנו מונים לבריאת מהות העולם שהיא האדם ולא מבריאת התפאורה.
כל טוב