שאל את הרב

חרקים במזון

חדשות כיפה רבני כושרות 11/08/15 01:54 כו באב התשעה

שאלה

שלום!

בחודשים האחרונים, לאחר שהבנתי את גודל האיסור, ניסיתי לבדוק את המזון בדיוק כפי ההוראות שקראתי באתר, ברירת קטניות, שטיפת צימוקים,בצל ועוד.

יש לי כמה שאלות:

א- האם זה יכול ליהיות שאף פעם לא מצאתי חרק?

ב-לפי מה שהבנתי צריך להסתכל על האורז וכדומה כאשר הם מופרדים ממש אחד מהשני,כך שזה יוצא בהרבה נגלות", זה אורך לי הרבה"

זמן, כך זה צריך ליהיות?

ג-האם במסעדות וכדומה, או סתם חטיף מהסופר שמושגח בכשרות מהודרת מקפידים על כל הכללים האלו, כגון שטיפת בצל?

אני רוצה להכיו ולאכול אוכל הכי כשר שאפשר, אך לא להגזים במה שלא צריך.

אשמח לתשובה, ותודה רבה על כל האתר!

תשובה

א. יכול להיות. אפשר לעשות מבחן. תקנה חסה רגילה. תבדוק אותה. אם לא מצאת כלום אז סימן שצריך ללכת ללמוד כיצד לבדוק

ב. כוס אורז צריך לקחת לא יותר מדקה.

ג. וודאי שכך אומרים לעשות.

כתבות נוספות