שאלה
שלום
קבלנו כלים מאנשים שאינם מקפידים על כשרות. יש לנו מספר שאלות:
1. צנצנות מקרמיקה/חרסינה שמשמשות לקפה/תה/סוכר מותר להשתמש בהם?
2. כלי זכוכית- צלחות וקעריות למרק, צריך להכשיר? אם כן איך?
3. סכום ממתכת/נירוסטה איך מכשירים?
תודה רבה
תשובה
באופן כללי כך מכשירים כלים
http://www.kosharot.co.il/show_hadracha.asp?id=44162
באופן צפסיפי:
1. אם השתמשו בקר בלבד אז לא צריך להכשיר.
2. אשכנזים וספרדים הנוהגים כבן איש חי= הגעלה.
לספרדים הנוהגים כרב עובדיה יוסף= שטיפה בלבד
3. הגעלה במים מבעבעים בכלי ראשון