שאל את הרב

צום תשעה באב

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/07/15 09:06 ג באב התשעה

שאלה

שלום, אני בשבוע 20, הריון שני ב״ה, הריון תקין ב״ה.

שאלתי לגבי צום תשעה באב, האם עליי לצום את הצום?

האם ישנה הקלה כלשהי לגבי זה שמדובר בצום דחוי?

במידה ואין הקלה, ועליי לצום, במידה וארגיש חולשה האם מותר לשתות? אם כן, איזה כמות? האם ניתן לשתות מים עם לימון בכדי להקל על החולשה...?

אודה להתייחסות.

תשובה

בס"ד
שלום רב,


אין לקבל החלטה לצום בלי להתייעץ עם רופא.
יש מקום להקל בתשעה באב נדחה, עייני בקישור להלן דעות רבנים להקל:

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/241420

תעבירי את הצום בתנאים הגופניים הכי קלים - בלי מאמצים ובחדר ממוזג.

כתבות נוספות