שאלה
שלום הרב!
רציתי לשאול האם אנו יודעים מתי יגיע המשיח? האם הקב"ה נותן לנו סימנים לכך שהוא קרוב אלינו?
האם יש לראשון לציון שעון המראה על ביאת המשיח???
והאם מישהו יודע מה יקרה בתקופה זו? האם היא תהיה ארץ זבת חלב ודבש? האם נחייה נצח???
האם בכלל אפשר להאמין שהוא יגיע מתי שהוא???
תשובה
בס"ד
שלום רב,
האמונה בביאת המשיח היא אחד מי"ג העקרים של הרמב"ם, לשיטתו מי שלא מאמין במשיח אין לו חלק לעולם הבא.
כיום הרבה יותר קל להאמין במשיח מאשר בתקופת הגלות.
כאשר היינו מפוזרים בין העמים, נשלטים על ידי גויים וארצנו שממה - היה צורך באמונה גדולה מאוד לחשוב שהדברים הללו ישתנו.
כיום, לאחר שזכינו לקיבוץ גלויות פלאי, לתקומה לאומית מלאה בארצנו, ליישוב הארץ וקבלת ברכתה, האמונה במשיח אינה חלום אלא מציאות חיים בארץ.
לפני אלפיים שנה קבעו חז"ל (סנהדרין צח) על הפסוק ביחזקאל: "ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר (יחזקאל לו, ח) ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל"
אלפיים שנה היתה הארץ נתונה לזרים והיתה שממה. עתה שבו בנים לגבולם והארץ חזרה לתת יבולה בשפע.
אין שעון, גם אי אפשר שעון מפני שאנו רואים בעיננו שהדברים מתרחשים בתהליך שנמשך מאוד שנים: לפני כ - 700 שנה עלה הרמב"ן לארץ ישראל, שהיתה בזמנו כמעט נטושה מיהודים.
מאז בתהליך מאוד איטי החלה הארץ לקלוט עוד ועוד יהודים שבאו לחיות כאן.
היישוב היהודי התפתח והתרחב - אט אט, מאז ועד היום, כשמליוני יהודים חיים בארץ הזאת בחופש.
על תחיית המתים אומר הכתוב: "ובלע המות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים" ישעיה כה; ח
מכאן שהמוות לא יטריד אותנו יותר.
אין מי שיודע בדיוק מה יקרה, איך יקרה ומתי.
אבל כל מי שמתבונן בהיסטוריה של עם ישראל בטווח של אלפי שנים, נוכח שנבואות מתגשמות בצורה מפתיעה שמעבר לכל דמיון.
מכאן אפשר להתמלא בטחון שגם הנבואות שטרם התגשמו עוד יתגשמו במלואן.