שאלה
האם מותר לדבר עם הקב"ה לאחר ברכת המפיל?
תשובה
בס"ד
שלום רב,
ברכת אינה ברכת נהנים אלא ברכת שבח והודיה, לכן בשעת הצורך אפשר לפעול בדברים אחרי הברכה.
לדעות אלו, ודאי מותר לדבר עם ד' לאחר הברכה.
עיין בציטוט להלן מתוך
http://olamot.net/shiur/קש-שעל-המיטה
"...וראה בדברי הגר"ע יוסף בספרו יחוה דעת שכתב, כי לדעת האחרונים שברכת "המפיל" היא ברכת שבח והודאה "על מנהגו של עולם", אין חשש לברך בשם ומלכות, כי מותר להפסיק "אם תאב לשתות או לדבר דבר נחוץ, כגון אם הילד בוכה וצריך לדבר על לבו להרגיעו". וכן נקט לדינא הגרש"ז אויערבך, כמובא בשמו בספר הליכות שלמה "הכל חייבים לברך המפיל, ואף אם לפעמים אירע לו שלא נרדם, לא יחוש לכך, ויברך".