שאלה
שלום כבוד הרב,
אני רוצה לשתף אותך במשהו שאני ממש מפחד בליבי.
אני לפני חצי שנה בערך ראיתי כמה סרטונים של מוות קליני והאנשים
תיארו דברים שלא רוצה לפרט אותם פה... חודשיים לקח לי לצאת מהפחד הזה של "הגהינום" אבל לצערי היום זה חזר לי הפחד...
גיהנום לא מפורש בתנ"ך בכלל, אבל נמצאו כמה משפטים
בתנ"ך שרומזים על חיים אחרי המוות ועל גיהנום...
אני רק בן 13 ואני הייתי לפני כמה זמן חילוני ובגלל הסירטונים אני מתחזק (מתפלל 3 פעמים ביום ביחיד ובשבת במניין,שומר שבת, משתדל ללמוד תנ"ך או תורה לפחות שעה ביום,אבל הבעיה היא שאני לא לובש כיפה וציציות כי אני מאוד מתבייש..)והבעיה הגדולה היא שלפני שהתקרבתי לדת אני הוצאתי זרע לבטלה במזיד הרבה מאוד בערך שנה וחצי ומאז שראתי סירטונים לא הוצאתי פעם אחת זרע לבטלה במזיד ח"ו ובזוהר כתוב שכל מי שהוציא זרע לבטלה במזיד לא עולה מן הגיהנום ונשאר שם לתמיד... אני רק בן 13 והדברים האלו מפחידים אותי מאוד ופעם היה לי דכאונות עמוקים בגלל זה והיום חזר לי קצת...
אני כל הזמן חושב על היסיורים הנוראים שיעשו לי שם ועוד שאני יהיה שם לנצח... ולא רק זה אני מרחם על כל הדור הזה, קראתי פעם שתשעים אחוז מבני נוער חילוניים "מאוננים"! ולא רק זה כתוב שאין תשובה לזרע לבטלה בזוהר אבל הרבה חכמים פירשו שאין הכוונה כפשוטה ואני מקווה שכך... אמנם אני מתקרב לדת אבל אני עדיין חוטא בדברים אחרים אני לא ממש מושלם בלהיות בן אדם טוב(אני מתנהג טוב עם אנשים אחרים אבל יש קצת התחצפויות להורים) אז אני מפחד שיום ואני ימות ואני ידע שלא יתכפר לי שאני יעלה לשמיים. אז כבוד הרב אני רק רוצה שתנסה להרגיע אותי כי אני זקוק לזה מאוד! בבקשה תנסה להבין כל מילה ומילה שכתבתי כי זה חשוב וסליחה על השאלה הגדולה!
תשובה
שלום וברכה
ראשית, יישר כוח על הרגישות שלך, ועל הניסיון להיטיב בעולם.
האם אני רשאי להזמין אותך להצעה אחרת ?
אם כן, אני מבקש להזמין אותך למסע הפוך לחלוטין - מסע של שמחה.
לא של פחד.
שמחה על כך שאנחנו קשורים בריבונו של עולם.
שמחה על כך שאנחנו מנסים לעשות את רצונו, ומתקדמים כל הזמן.
שמחה על כך שנאמר בפסוק "ואתם הדבקים בד' אלוהיכם חיים כולכם היום", כלומר שאנחנו לא נותרים שקועים בתוך החטאים שלנו, אלא יוצאים מהם, ולא מובטחים לנו ייסורים - כי אם להפך: אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה.
על כן, במקום לפחוד - שמח במה שאתה עושה, ובעיקר בכך שאתה מנסה כל הזמן להיות טוב יותר, גם בבין אדם לחבירו וגם בבין אדם למקום, וכך תעבוד את ד' בשמחה ולא בפחד.
האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?
כל טוב והרבה שמחה