שאלה
לרב שלום רב !
יש לי כמה שאלות ,
1. קניתי כמה בגדים חדשים ואני רוצה לברך עליהם שהחיינו , האם צריך לברך על כל בגד ברכה בנפרד ? והאם מברכים על נעליים ?
2. אני עובדת בבית חולים , והחדר אוכל כולו בשרי , אך אם אני אוכלת ארוחה שאינה כוללת בשר , אלא פחממות וסלטים שאני מניחה שהם בחזקת בשרי ובושלו בכלים בשריים , האם בכל זאת אני צריכה להמתין 6 שעות ?
3. לפני כמה חודשים עשיתי הוראת קבע לחודש לישיבה מסויימת שאינני זוכרת את שמה , הם התפללו עלי ועל הבקשות שלי , אבל הכסף מהחשבון לא ירד לחשבונם . אין לי את שמה של הישיבה ואין לי דרך ליצור עימם קשר .. הם התפללו בשבילי והכסף לא הועבר כתרומה לישיבה , מה הדין ? איך אוכל לתרום את הכסף הזה ?
תודה רבה רבה מראש (:
תשובה
שלום
א.מברכים בעת הקניה, על כולם יחד. אין מברכים על נעליים לכתחילה אלא כוללים אותם בדבר אחר.
ב.בהנחה שהדברים בושלו בכלים נקיים, אין צורך להמתין שש שעות
ג.אם אינך זוכרת למי התחייבת, תרמי למקום אחר את הסכום. ואם ישובו אלייך מאותה ישיבה, תרמי גם להם.
כל טוב