שאל את הרב

מעשר כספים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 08/08/14 12:25 יב באב התשעד

שאלה

שלום, אני יודע שאם יש לי מינוס בבנק אני פטור ממעשר, מהסיבה שזה כסף גירעון של הבנק ואני פטור.

השאלה: החודש היה לי הוצאות מרובות על הבית ב"ה ,ושלמתי בפעם אחת סכום גדול וזה היה יכול לגרום לי מינוס בחשבון.

יש אפשרות לחלק לתשלומים ובאופן עקרוני החשבון לא היה במינוס.

איך יש להתייחס לזה : אם אדם רואה שבסוף החודש הוא במינוס ולא צריך לתת מעשר או שאם היה מחלק בתשלומים לא היה במינוס וכן היה צריך לתת מעשר ואז יש לתת לפי ההכנסות?

חשוב לי מאד תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

באופן כללי מעשר כספים הוא שנתי, דהיינו יש לעשות חשבון כולל, ועל פי זה לראות. אפשר לקבוע את ראש השנה או תאריך אחר כזמן לעשיית המאזן.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות