שאל את הרב

שעות נהיגה עם הילדים - לחתום ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 04/06/14 21:38 ו בסיון התשעד

שאלה

שלום וברכה

עברתי לאחרונה טסט. לפי הנחיות חדשות, כדי להיפטר מחובת המלווה לאחר שישה חודשים, נהג חדש צריך לחתום על מסמך שהוא נהג 50 שעות בליווי מלווה, כאשר השעות מחולקות לנהיגה בתנאים שונים (עירוני, בין עירוני). למיטב ידיעתי, אחוז מזערי של אנשים סופרים את השעות בהם נהגו עם מלווה ופשוט חותמים על המסמך. האם עצם העובדה שברור לכולם שהציבור לא מקפיד על ההנחיות מאפשר לחתום על המסמך גם אם לא ספרתי את השעות?

תשובה

שלום וברכה

איני חושב שזה מצב רגיל של כניעה לנורמות נהוגות.
כאן מדובר בסכנת נפשות של ממש.
איני מבין איך אנשים לא עושים יותר מחמישים שעות נהיגה עם ילדיהם לפני שהם מתירים להם לנהוג לבד.
כבר לפני שנים רבות, כשביתי הבכורה עברה טסט, היא לא קיבלה את האוטו לפני שעות נהיגה רבות רבות ביחד איתי, וכך עם כל אחד מהילדים.
אני חושב שכולם צריכים לנהוג כך.


כל טוב

כתבות נוספות