שאל את הרב

שינויים בנוסח התפילה

חדשות כיפה הרב דוד לוי 20/05/14 00:31 כ באייר התשעד

שאלה

שלום לך כבוד הרב

יש פעמים שהתפילה נשארה בגלות ולא עשתה "עלייה " כלומר שהתפילה היא גלותית וכאשר אני אומר את הטקסט הזה אני מרגיש שקרן \כפוי טובה כלפי הקב"ה שהרי אנו בארץ ישראל במדינת ישראל ומתקרבים קמעא קמעא לגאולה ואני יביא לפניך כמה דוגמאות:

בברכת המזון אנו אומרים

"קוממיות לארצנו" והרי צריך להגיד קוממיות בארצינו במוסף בשבת אנחנו אומרים "שתעלינו בשמחה לארצינו "וכו

תשובה

שלום לך

1. יש דברים שמותר לך לשנות כמו בדוגמא הראשונה שלך

2. עדין רבים מישראל צריכים לעלות לארצנו
עדין כולנו צריכים לעלות לארצנו (אנו חיים בחלק מאד קטן ממנה) - בכל מקרה בתפילת שמונה עשרה רצוי שלא לשנות

בברכה דוד לוי
098987548

כתבות נוספות