שאל את הרב

ביטול אירוסין בעבר

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 09/05/14 09:43 ט באייר התשעד

שאלה

לפני כמה שנים בוטלו האירוסין שלי מאחר שנודעו לי כמה דברים אחרי מעשה. בין השאר שהבחור לא הניח תפילין ולא ניהל אורח חיים דתי במיוחד. בנוסף היה המון חוסר כבוד להוריי ולאורח חייהם החרדי.

בשלב מסויים (ואחרי ייעוץ זוגי שלא הצליח) החליט הבחור לבטל את האירוסין.

מאחר שהיו כבר תנאים, אני ניגשתי לכמה רבנים שתמכו בביטול. במקביל שלחתי חזרה את הטבעת ואת המתנות שהוא נתן לי ונתנו לנו לאירוסין מהצד שלו.

בן הזוג לא ממש התעניין בביטול האירוסין וברבנים שליוו אותו.

למרות שההורים שלי יצאו בנזק כספי, זה כאילו לא היה עניינו. כל אחד המשיך את חייו מאז.

לאחרונה הגיעה לי הצעה טובה ועושה רושם שיש המשך טוב.

השדכנית העלתה את נושא כתב המחילה. דבר שלא ידעתי עליו קודם. עברו כמה שנים ואין בינינו קשר. יש לי קשר קצת עם אחותו.. אבל לא מוזר לבקש דבר כזה עכשיו?

הבחור הנוכחי לא יודע שהיה ביטול אירוסין אבל מן הסתם יידע בהמשך.

איך עליי לנהוג? איך לספר?

תודה

תשובה

שלום וברכה


יש הרבה שותפים בשאלה שאת שואלת, וצריך לפרק את המציאות המורכבת אחד לאחד.
ראשית, הבחור שאת יוצאת איתו עכשיו צריך כמובן לדעת על הסיפור הזה, ואין את יכולה להסתיר זאת מפניו לטווח ארוך. זה גם יאפשר קשר הרבה יותר פתוח והרבה יותר כן ביניכם. לאחר הסיפור, שאלת "כתב המחילה" תהיה כבר שאלה של שניכם, ולא רק שלך.
ביניך ובין הבחור שבטלת את האירוסין: נראה שאת צודקת. נראה שלאחר שעבר זמן כה רב ואין לך שום ידיעה על כעסו או זעמו, וגם אם הייתה לך - כלל לא ברור שמגיע לו שלטון על חייך, שהרי הוא היה הסיבה לביטול והוא היה זה שלא התאים - אין חובה בכתב מחילה כזה.
אך אם יהיה חשוב לבחור שאת יוצאת איתו שיהיה כך - תמצאי בוודאי את הדרך הפשוטה לעשות זאת.
אני מבקש להדגיש כי בכל מקרה - אין לבחור הראשון כל שלטון על חייך, ואין את צריכה להיסחט על ידו, לא מעשית ואפילו לא רגשית.


כל טוב, ובשרי לנו בשורות טובות

כתבות נוספות