שאל את הרב

בסך הכל חיפשתי לראות אהבה - לבנות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/05/14 12:50 ו באייר התשעד

שאלה

בסך הכול חיפשתי לראות אהבה. כבר הרבה זמן שאני מחפשת באינטרנט לראות אהבה.אבל לא. מה שראיתי שם זו רק תאווה. משהו מגעיל. הבעיה שכל פעם שאני רוצה לראות "אהבה" אני נכנסת לאינטרנט ומחפשת, ושוב אני נגעלת ושוב ושוב... את האמת שדי! כבר נימאס לי.בסך הכול חיפשתי להרגיש אהבה תמימה.. אבל לא. אני מרגישה זוועה. אני כבר לא יודעת מי אני או מה אני.

תמיד אומרים שלבנים יש יצר חזק. אבל לא יודעת למה, אני מחפשת את אהבה הזאת. את המגע . ואני פשוט מגיעה לאינטרנט וכל פעם ניגעלת מחדש.

אני כבר לא יודעת מה לעשות. התמונות כל פעם עולות לי מחדש. כל הזבל שראיתי...

ופתאום אני חושבת על זה שמי ירצה מישהי שראתה את הדברים האלה.

אפשר בכלל לתקן דבר כזה?

אפשר אחרי דבר כל כך מגעיל לזכות בדבר הכשר של אהבה? את מה שהקב"ה רוצה?

תודה רבה

תשובה

שלום לך,
אני שומעת את התסכול שעולה מהשורות שכתבת. את מחפשת אהבה ולא מוצאת.
מחפשת לגלות מהי אהבה ומוצאת רק ביטוי מסוים לאהבה. ביטוי בקשר פיזי.
ואת מנסה לברר האם באמת רק זו אהבה.
אהבה זה רגש,
רגש שנבנה מחויות משותפות,
מערכים משותפים,
מדיבורים, מקשר נפשי שמתפתח עם הזמן,
מנתינה אינסופית אחד לשני,
וגם,
כמכלול מקשר פיזי.
התורה מכוונת אותנו שהקשר הפיזי יבוא רק כהשלמה לקשר הנפשי-רוחני ורק לאחר מעמד של חופה שיקדש את הקשר בין בני זוג,
ואז הקשר הפיזי הוא רצוי ואפילו קדוש וטהור.
ואז הוא לא מגעיל.
הוא מגיע ממקום נקי, עם האדם שאנחנו מחויבים לקשר איתו, שהקב"ה שמ בקשר איתו.
זה נכון שהתרבות שמסביבנו משדרת לנו משהו הפוך לגמרי,
ולכן מאוד מובן למה בכל מקום זה נראה שאהבה=תאווה.
יצר המין זה יצר מאוד משמעותי שהקב"ה נתן לנו,
הוא זה שבעזרתו אנחנו נמשכים לבני המין השני ובין היתר עוזר לנו להתחתן ולהביא ילדים
בגמרא מסופר שהייתה תקופה בעם ישראל שהפריצות הייתה כל כך גדולה שחז"ל התפללו שיתבטל יצר העריות (אותו יצר שמעורר את המחשבות על מיניות)
ה´ ביטל את יצר העריות ואז ראו שלא הייתה תרנגולת שהטילה ביצה- (המשמעות של זה שלא הייתה פריה ורביה בכלל),
ולכן הם ראו שהעולם לא יכול להתקיים כך והם התפללו לה´ שיחזיר את היצר הזה.
הגמרא הזאת מראה לנו את הצורך האמיתי ביצר הזה,
לא בתור משהו בדיעבד אלא שבאמת נרצה בזה.
להתחתן זה דבר נפלא, נפלא אבל גם עם הרבה סיכונים.
בעצם אדם קושר קשר ניצחי עם אדם אחר, שונה ממנו,
הוא מתחייב לדאוג לו ולתת לו,
למרות שהוא לא יודע מה צופן העתיד לשניהם.
בהגיון רגיל, זה נראה ממש לא הגיוני!!
לכן הקב"ה נטע בנו את הצורך הזה, צורך רגשי שיאהבו אותנו,
וגם משיכה למין השני (בנים לבנות ולהיפך).
זה מה שמעורר בנו את הצוררך להתחתן.
וככל שהדבר גדול, כך ההכנה אליו צריכה להיות גדולה יותר,
וכוללת בירור עמוק ורציני יותר (כמו ש2000 שנה אנחנו מחכים ומתכוננים לבית מקדש ),
וכנראה גם פה,
יש צורך לרצות את הדבר,
להתאמץ ולהלחם עליו כדי לשמור על טהרתו,
ושמתוך כך הבניה של הבית תהיה ממקום גדול יותר,
מקום שעבדו עליו ושנלחמו עליו שיהיה כזה.
דוגמא לכך היא אדם שקיבל כסף במתנה או אדם שעבד ויגע ועמל קשה מאוד כדי להרוויח כסף,
מי יותר יעריך את הכסף? מי ירגיש שהכסף שייך לו? חלק ממנו ממש?
מן הסתם האדם השני.
כך, ככל שאנחנו יותר נלחמים ומתאמצים על הדבר הוא הופך להיות חלק ממנו ממש.
ובמקרה שלנו, הרצון בטהרה,
במשיכה ואהבה מתוך קדושה יהיה ברמה גבוהה יותר.
מעבר לכך,
הקב"ה מעביר אותנו בעולם הזה הרבה נסיונות והתמודדויות,
ולכל ניסיון יש את התפקיד והמטרה שלו,
לקדם אותנו, להצמיח מאיתנו כוחות,
גם אם לא תמיד אנחנו מבינים מה העניין של הניסיון דווקא פה,
ואנחנו בטוחים שאנחנו היינו עושים את זה אחרת.
ומה אפשר לעשות עם כל המחשבות? עם כל מה שראית,
קודם כל לדעת שהקב"ה מאמין בתשובה.
הוא באמת מוכן לסלוח לנו על כל דבר שעשינו ולהתחיל מהתחלה.
הרבה פעמים מתגנבות לנו מחשבות לראש של יאוש- "מה פתאום למה שהוא ירצה אותי" "אין לי סיכוי",
צריך לדעת שהמחשבות האלו הן מחשבות של היצר הרע שמסה להחליש אותנו.
ובאמת הנשמה שלך טהורה.
רוצה אהבה אמיתית.
רוצה קשר אמיתי ולא מוכנה להסתפק בדברים אחרים.
מעבר לכך, כדי להיפטר מהמחשבות, רצוי לנסות לחשוב על דברים אחרים. "להעסיק" את הראש בדברים אחרים,
בעשייה, בחסד, בפעילויות עם חברות, בלימוד וכו´,
לקחת את כל הכוחות והאנרגיה שיש בגיל הזה ולכוון אותם למקום טוב.
מעבר לכך, יש ספר חדש שנקרא "כי בא אורך" שמתיחס לשאלה שלך ומאוד מומלץ.
בהצלחה רבה!
את מוזמנת לפנות אלי למייל אם תרצי,
נעמה tepernaama@gmail.com

כתבות נוספות