שאלה
בס"ד
שלום הרב,
האם חובה לומר כל ערב את כל התוספות והפרקים הנלווים לק"ש שעל המיטה המופיעים בסידור? האם מספיק לומר למשל את קריאת שמע עצמה וברכת "המפיל"?
תודה רבה!
תשובה
שלום וברכה
אין חובה כזו.
יסוד קריאת שמע על המטה הוא כמובן קריאת שמע.
הדברים הנוספים הנאמרים הן תוספות.
מהגמרא עולה כי כדאי לומר פסוקי פדיה והצלה, אולם אין חובה לומר את כל הנוסח.
כל טוב