שאלה
שלום וברכה!
יש לי מספר שאלות אמוניות או אולי זו בעצם שאלה אחת גדולה. כידוע לנו מטרתינו בחיים היא לקיים מצוות ולקדש שם שמיים הן כיחידים והן כעם סגולה. כל העניין נראה לי תמוה, למה ה' צריך שנעבוד אותו ונעשה לו "כבוד" בעולם? הוא ח"ו בשר ודם שצריך כבוד? מה הוא מרוויח מזה? אם נסכם באופן כללי -בשביל מה כל העניין של עבודת ה', של הגדלת שם ה', של שבח לקב"ה- מה יוצא לו מזה שברואיו עובדים אותו?
עניין נוסף, כלפינו. בשביל מה אנחנו עובדים -אם בשביל לקבל שכר למה ה' ברא אותנו כך שנצטרך שכר ונשמח ממנו או בשביל שיתוקן העולם -גם ה' יכל לתכנן אחרת את אופן תיקון העולם. לעיתים זה נדמה לי כמו מן משחק מטופש- אתם עושים מצוות -תקבלו שכר, עמ"י חטא-עונש, גלות או כל דבר אחר אשמח להבין מה העניין הגדול העומד מאחורי זה.
אשמח לתשובה מפורטת:)ותודה מראש.