שאל את הרב

קיום מצוות הומו

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/02/13 09:36 ה באדר התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב

אני הומו דתי שמתחזק מיום ליום ולקחתי על עצמי לקיים כמה שיותר מצוות כמו הוצאת זרע לבטלה שלוש תפילות ביום, כשרות שבת, לשון הרע ,כיבוד אב ואם, ולימוד תורה. יש לי כמה בעיות שאני מקווה שתוכל לעזור לי בהם.

1. לקחתי על עצמי שמירת נגיעה מבנים ובגלל זה אני לא יכול ללחוץ יד לאנשים בבית כנסת אבל הם לא מבינים את זה וכתוצאה מזה הם נעלבים מה אני אמור לעשות?

2 אני משרת בצבא שמקום שנמצאים בו רק בנים שמדברים הרבה לשון והם גם גורמים לי להתפתחות הייצר המיני בכך שהם לפעמים מורידים חולצה, וזה גורם לי לחולשה ברמת הרוחניות שלי .מה אני אמור לעשות?

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על הדרך בה אתה הולך.

א. ההכרעה שלך להיזהר ממגע עם גברים אינה צריכה להוביל אותך להימנע מלחיצת יד. לחיצת יד זו היא טכנית בלבד, והיא חסרה כל משמעות מינית, ועל כן אתה יכול לעשות זאת, ועל ידי כך להמשיך להקפיד בדרך בה אתה הולך, ובד בבד לא להיכנס למבוכה מיותרת.
ב. בכל מקום בו יש התנהגות לא צנועה, והדבר נכון לא רק לגבי בחורים הומוסקסואלים, צריך לנסות קודם כל לשנות את המציאות. אם אפשר לשנות את המציאות (שהם יתנהגו אחרת; שאתה לא תהיה שם וכדו') - זה כמובן עדיף. אולם אם הדבר לא אפשרי - את העבודה הרוחנית והצניעותית צריך לעשות בתוך הנפש פנימה, לאמור: להתחזק בצניעות, לא לתת לתאווה המתעוררת להכתיב לך גם מעשים אסורים, וכדו'. בדיוק באותה דרך בה מוצא בחור רגיל את עצמו כשהוא נמצא בסיטואציות לא צניעותיות עם נשים.



כל טוב ושוב חיזוק גדול

כתבות נוספות