שאל את הרב

השתתפות בטלויזיה על ההומוסקסואלים ועצת נפש

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/04/09 22:04 יב בניסן התשסט

שאלה

כבוד הרב שלום

במקרה צפיתי בתוכנית עובדה שעסקה בהומואים דתיים

הכתבה כולה היתה חילול השם גדול בעלת אג'נדה ברורה אשר הציגה, שוב, את הציבור הדתי כולו כציבור חשוך שמטפל באכזריות באנשים שונים בחברה, ציבור מנותק מרגשות אנושיים של חמלה אשר ה"חוק" אלוקי ממעל לרגשות פשוטים. וכן הלאה אפשר לצביע על מסרים סמויים נוספים אשר עלו בכתבה.

ואני רואה ואינני מבין איך כבוד הרב שותף לכתבה הזו -כאשר צפוי מאוד מה יהיה תוכנה עוד לפני שנערכה הן ע"י נסיון העבר בתקשורת הישראלית והן ספציפית ע"י כתבת זו-אורלי וילנאי פדרבוש-אשר ידועה ככתבת אקטיבסיטת.ואכן, הרב נוצל ע"מ לנגח את הציבור הדתי

רק ציטוט אחד "...הרב שרלו מהרבנים הנאורים..."כלומר יש רבנים שלא נאורים חשוכים מנותקים מאנושיות בסיסית (הרב אבינר הוזכר בתחילת הכתבה).

רק אנא שהרב לא יאמר לי כי אני פראנויד תקשורת, רק קורא בין השורות(במקרה גם צפיתי בתוכנית יחד עם חילונים ואכן התגובות לא היו נלהבות..) וא"כ שאלתי מדוע הרב בחר להשתתף בכתבה.סליחה על אריכות הדברים מ.ט

תשובה

שלום וברכה


לא כל כך הבנתי את הטיעון שבדברים.
עמדתי היא שהאמת אינה ביישנית ואינה פחדנית.
בשעה שיש לאדם מה לומר – הוא חייב לומר את הדברים, בשל האחריות הציבורית הכבדה המוטלת עליו.
הציבור הדתי לא הוצג כציבור חשוך. הציבור גם לא הוצג כמי שמטפל באכזריות – והדבר אינו נכון. הכתבה עסקה ב"עצת נפש", ומותר שתהא כתבה על עצת נפש וניסיון לברר האם טיפולי המרה הם טובים אם לאוו.
בעבר אכן "עצת נפש" שגתה בדרך שהיא הציגה את עצמה – טיפול אולטימטיבי ולא מוטל בספק, המבטיח שינוי והמרה נטייה הפוכה. בקרתי אותה בעבר על כך, ועל הנזקים הגדולים שעמדה כזו עושה – בין מבחינה אנושית ובין מבחינה הלכתית ותורנית, אולם גם אז לא יצאתי נגדה בצורה חזקה, בשל החשיבות שאני רואה בקיומה.
כיום "עצת נפש" עברה שינוי גדול, והיא יותר ענוותנית ועגולה, ומציאה את עצמה כאופציה, וקוראת לנסות בראש ובראשונה את הדרך שלה, כדי שלא להפוך את ההומוסקסואליות ללגיטימית, וכדי שלא להיכנע לה באופן ראשוני. אני חושב שעמדה זו נכונה, נאורה וחשובה, והיא כיום לא מלווה במצג שווא ביחס לוודאות ההמרה, ביחס לאושר שהיא בהכרח תביא, וביחס לבלעדיות של "עצת נפש".
לא נוצלתי, אלא השפעתי הרבה על הכתבה (בהרבה דברים שלא פורסמו) ואני שמח מאוד על כך.
אפשר ש"עצת נפש" עצמה שגתה בהחלטתה שלא להעמיד את עמדתה בתוכנית זו.

כל טוב

כתבות נוספות