ישיבת עין צורים בצמצומים

ישיבת הקיבוץ הדתי בעין צורים תפעל בשנה הבאה במתכונת מצומצמת של שני רבנים ועשרים תלמידים בלבד. ויש גם מי שמדבר על סכנת סגירה, אם כי בהחלט יתכן כי עדיין לא מדובר בסוף פסוק.

חדשות כיפה אלעד רותם 10/08/07 00:00 כו באב התשסז

ישיבת הקיבוץ הדתי בעין צורים ניצבת בפני סכנת סגירה עקב מצוקה כלכלית קשה ומחסור בתלמידים, כך מדווח עיתון "הצופה" שיצא בסוף השבוע הקרוב. המוסד שנחשב לספינת הדגל של הקיבוץ הדתי, מנסה לשרוד בכל הכוח ובשנה הבאה הוא יפעל במתכונת מצומצמת של שני רבנים ועשרים תלמידים בלבד.

על פי מידע שהגיע לכיפה בדבר מכתב אותו מפיצה הישיבה, ובו נאמר כי: "הוחלט על קיום הישיבה במתכונת מצומצמת בשנת תשס"ח". עם זאת, נאמר עוד במכתב כי הוחלט על: "בנייה מחודשת של הישיבה לקראת שנת הלימודים תשס"ט", כך שבהחלט יתכן כי עדיין לא מדובר בסוף פסוק.

חבורה לומדת, ישיבת עין צורים (מתוך אתר הישיבה)

"השילוב" כבר פחות אטרקטיבי?

לפי האמור במכתב, נראה כי הסיבה המרכזית למצב הנוכחי היא ההרשמה המצומצמת לתכנית השילוב בשנה הבאה. כידוע, הישיבה בעין צורים הינה אחת משתי "ישיבות השילוב" בהן פועל מסלול בן חמש שנים - שנה ראשונה של לימוד תורה, ולאחריה שירות צבאי של שלוש שנים עם הפסקה במהלכו לטובת חזרה ללימודים בישיבה.

לפי הפרסום, נראה כי לישיבת הקיבוץ הדתי נרשמו סך הכל כעשרה תלמידים בלבד שיחלו את המסלול בזמן אלול (עוד פחות מעשרה ימים), כשגם קבוצת הגיל השניה בישיבה, זו של אלו החוזרים באמצע השנה, קטנה בדרך כלל בעקבות תלמידים שבחרו להמשיך ולשרת בצבא, כך נוצר מצב של מחסור חמור בתלמידים.

כמו כן, התמיכה הכספית קוצצה בעשרות אחוזים והשליכה באופן ישיר על מצבם התקציבי של כלל הישיבות, בתוכם ישיבת הקיבוץ הדתית שנקלעה למצוקה המקשה על המשך תפעולה.

מי שבכל זאת החליטו לקחת על עצמם את תפקיד הדאגה להמשך קיומו של בית המדרש הם הרב אביה הכהן והרב יואל קרצמר, שהחליטו כי בשנה הבאה הישיבה תפעל במתכונת מצומצמת, אותה הם מגדירים כ"בעלת אופי של חבורה לומדת".

בקיבוץ הדתי אישרו את הדברים.