1. | ללא נושא |
כל הכבוד!! (28/07/10) |
צריך להראות את זה לכל מנהלי האולפנות שמחליטים להקל בתקנונים במטרה "להפחית חזיתות" כנגד הבנות.. מצד אחד פשטות בלבוש (המפחיתה תחרותיות ומרבה צניעות) ומצד שני השקעה בחינוך (המגדלת אנשים גדולים מהחיים)!!  |
2. | הגידול במספר התלמידים- |
מרים (28/07/10) |
אינו נובע בגלל שבי"ס צייטלין הוא כה "נהדר ומצוין", אלא מסיבות פוליטיות בלבד: בשנה"ל הקרובה לא תפתח כיתת ז לבנות בתיכון "אמית", ולכן לא היתה ברירה אלא להירשם לצייטלין, ושם הן ממש ילכו לאיבוד. חבל.  |
3. | למה ההגבלה היא רק על הבנות? |
מיה (28/07/10) |
לבנים מותר לבוא עם מכנס בגזרה נמוכה? לבנים מותר ללבוש מכנסיים בהירים? ממתי חצאית ירוקה נוגדת את אמות המידה של הציבור הדתי? הגזמה פראית, אדון צוריאל דביר.
 |
4. | מסכימה! |
אני (28/07/10) |
הגיע הזמן שהבי"ס הזה יראה כמו תיכון דתי ולא כמו תיכון חילוני ומטה... סופסוף מסתמן שינוי ועלייה...
ב"ה זכיתי ללמוד באולפנא...  |
5. | ל 4 |
אלמוני/ת (28/07/10) |
יש טעם מתנשא בסיומת "ב"ה זכיתי ללמוד באולפנא". למה זה רלוונטי לתגובה שלך? אני מניחה שבאולפנא שלך חינכו להתנהלות צנועה יותר, פחות מתנשאת.  |
6. | קשוט עצמך |
מכר (28/07/10) |
צורי היקר קודם הקפד נא להגיע לבית הכנסת בלבוש הולם (ולא במכנסיים קצרות). אחר כך דאג לצניעות תלמידיך ותלמידותיך.  |
7. | בוקר טוב אירן (לת) |
הגיע הזמן שבחינוך הדתי יצאו מהאובססיביות הצניעותית (28/07/10) |
 |
8. | ל-3 ו-7 |
שירה (28/07/10) |
תקראי שוב את הכתבה- יש גם כמה הגבלות לבנים... בשביל להגיע לדרך האמצע צריך להיות קיצוני במידה מסוימת..  |
9. | תגובה |
אני (28/07/10) |
לא, זכיתי ללמוד באולפנא ולא לראות דברים מסוימים...
וכן,כי זו הדרך  |
10. | יישר כוח ואל תבוש |
מנהל ברשת אמי"ת (28/07/10) |
מפני המלעיגים עליך בעבודת הבורא.  |
11. | לשירה |
מיה (28/07/10) |
קראתי את הכתבה היטב, תודה. על הבנים נאסר לגלח את שערם ולענוד עגילים.
לבנות יש רשימה הרבה יותר ארוכה של "אסור". אני חושבת שזו טעות לחנך לכך שהאישה צריכה לכסות את עצמה בגלל היצר של הגבר. שני החלקים במשוואה הזו (הכיסוי והיצר) שגויים מבחינה חינוכית בעיניי. לשני המינים יש יצר. גם גברים צריכים לשמור על עצמם, לא רק נשים. גם לגברים צריך להיות קוד לבוש. (לדוגמא, בהקשר הזה, מכנסיים קצרים או מכנסי גזרה נמוכה.)
והאמת היא שאני חושבת שאסור לגבר להורות צניעות לבנות. בשביל זה יש נשים בסגל. כאשר זה נכתב בהוראות בית ספריות זה רק בלתי-תקין, אך כאשר זה נאכף על-ידי גברים - זו הטרדה מינית (לא פחות).  |
12. | אוריך, למה אתה מפרסם את זה? |
אלמוני/ת (28/07/10) |
אתה באמת מנסה לקדם, או שאתה סתם מנסה לחמם את האווירה נגד מישהו שעושה קצת טוב...?
 |
13. | אחת שלמדה בצייטלין.... |
אלמוני/ת (28/07/10) |
בתור אחת שלמדה בצייטלין- מהלך זה ממש מבורך!!!!! הרמה הלימודית בצייטלין ממש מעולה אך מבחינה דתית טוב שקמו ועכשיו נתנו לזה עוד פוש. זה רק ייטיב לבי"ס.  |
14. | ל-6 - של נעליך מלפני צורי - ולמד עברית... |
אחד שיודע (28/07/10) |
מר מכר היקר. אמנם הכתבה מדברת על קוד הלבוש בעיקר בתחום הבנות, אבל כאחד שיודע (טיפה) עברית - מכנסייים הם ממין זכר דווקא - ואומרים מכנסייים ארוכים - או לחילופין קצרים. וכבר נכתב בקוד הלבוש של בתי הכנסת - שנקבע על ידי חכמי הלכה שונים - שמה לעשות - אבל מותר לבוא לבית הכנסת ולהתפלל עם מכנסיים קצרים. אמנם רצוי שהעובר לפני התיבה יהיו לו ´בתי רגליים´, אבל מכנסיים קצרים למתפללים - הם בהחלט בתוך מסגרת קוד הלבוש - ובמיוחד למי שגר בייישובים, ולא במקומות מפוארים בהם נהוג ללכת עם חליפות ועניבות חשובות. אני מאחל לך שבפעם הבאה שתגיע לבית הכנסת יהיה לך עיסוק מועיל יותר מאשר להביט על רגליו של מר דביר.  |
15. | זה לא קוד צניעותי אל קוד לבוש |
יקיר (28/07/10) |
ולכן יש הגבלות בצבעים... קוראים לזה "תלבושת אחידה"  |
16. | אכיפה |
א"א (28/07/10) |
מעניין אותי לדעת מה יהיה אם תלמידים רבים מאוד יגיעו בניגוד לכללים. 50 או 100 תלמידים יושעו? מי יעמוד בשער וימנע את כניסתם? מה על תלמיד בכיתה ז´ או ח´ שלא יתנו לו להיכנס, והוא יסתובב ברחוב. של מי האחריות? האם במקום חוקים וגזרות, לא עדיף לחנך איך להתלבש ולא להציג את זה דרך נהלים מחייבים? תלמיד תיכון יכול להגיע להבנה ולחשיבה ע"י לימוד. למה לא ללכת בגישה אחרת?  |
17. | הרבה יישר כוח!!! צעד גדול!!!! יישר כח1 |
יישר כח! (29/07/10) |
ה´ יברך את הוגי הרעיון! אנחנו צריכים להבין שלצניעות אין גבול... זו פשוט הנהגה מידה והדרכה יפה שקבלנו מה´ שככל שנקפיד בה יותר-נתקדש יותר... ונתעדן יותר! כל הכבוד לעוסקים בדבר! ה´ יברך אותכם!!!  |
18. | למיה מתגובה 11 |
גיא (29/07/10) |
כל מה שכתבת אמנם נחמד ומבטא יפה את דעתך האישית, אבל מעל הכל יש הלכה. ההלכה הגבילה נשים יותר מגברים. ההלכה קבעה שגברים יקבעו גדרי צניעות ולא נשים. עם כל הכבוד, מי את בכלל שתחלקי על ההלכה?
בברכה, בוגר צייטלין שחזר בתשובה ב"ה  |
19. | לא מקנאה במנהל החדש... |
אמנה כפר סבא (29/07/10) |
יהיה לו לא פשוט בכלל...  |
20. | לפני הרמה הדתית... |
שמחה רבה (29/07/10) |
אני חושב שלפני שהוא מרים את הרמה הדתית בבי"ס, כדי שהוא ירים את הרמה הלימודית!! רובם של הילדים בבי"ס הזה מתנהגים מתחת לכל ביקורת חושבים שמגיע להם הכל!!! זה פשוט ביזיון מה שהולך שם!!! איפה ימי הזוהר של בי"ס???  |
21. | ללא נושא |
אלמוני/ת (29/07/10) |
כל הכבוד שילמדו השאר  |
22. | איראניזציה. (לת) |
דתל"י. (29/07/10) |
 |
23. | מנהל מעולה |
מורה בביה"ס (29/07/10) |
צורי הגיע לפני שנה לצייטלין ומאז הוא עובד ללא הפסקה להרמת בית הספר , לא מעניין אותי אם הוא בבית שלו מתפלל בקצר או לא. לעבודה הוא מגיע לפני כולנו והולך אחרון , הוא עשה סדר בחצר בית הספר ,דאג לעליה ברישום,הרגיע את חדר המורים התוסס שהיה לנו ומנע באלגנטיות פיטורי מורים. צורי תמשיך ותדע שחדר המורים של צייטלין אחריך
 |
24. | גם בבתי ספר חילוניים יש כללים |
אלמוני/ת (29/07/10) |
בגימנסיה ברחביה המנהל עומד כל בוקר ולא נותן לתלמידות עם מיני להיכנס. למה אצל הדתיים זה לא ברור? כל הכבוד למנהל!  |
25. | ללא נושא |
משה (30/07/10) |
קוד לבוש זה דבר תקין אבל הוא צריך להיות אחיד לבנים ובנות. ג´ינס צמוד של בנים הוא לא צנוע יותר מסתם מכנסיים של בנות. פשוט כי בנות שלובשות מכנסיים זה דבר נפוץ ולא מושך תשומת לב מיוחדת או במילה אחת -"צניעות". דוגמה אישית זה דבר חשוב, ולכן למרות שאני מאמין שהמנהל לא מגיע לבית הספר עם מכנסיים קצרים. אם הוא מגיע לבית הכנסת עם כאלה (כי זה מותר) גם תלמידים יכולים ללכת עם קרחת ועגילים ובנות עם מכנסיים כי זה מותר. זה הופך את קוד הלבוש לצביעות של "בצפר" ולא לחינוך לאורח חיים מסורתי יותר. לא ראיתי בשולחן ערוך הלכות צניעות התעסקות בס"מ של הבגדים, תספורות וכו´ למעט בעינייני ע"ז או הלכות צניעות שנגזרו מחוסר צניעות של עע"ז כחלק מהטקס (בגד אדום למשל) אלא דברים כלליים יותר. כך שרק כיום גברים קובעים הלכות צניעות של נשים ולא "דת יהודית" - נשים קובעות סטנדרט צניעות של נשים. לדעתי זו ממש טעות שיוצרת עיוותים, כי צניעות כפי שכתבתי למעלה זה לא לעשות הרבה רעש שזה משהו הרבה יותר פנימי ולא רק קוד לבוש/איפור/תכשיטים.  |
26. | צורי בהצלחה |
חיים (02/08/10) |
היה איתי בצבא בחור טוב.  |
27. | לתגובה 3 - יש כללים גם לבנים... |
אלמוני/ת (02/08/10) |
תקראי בפנים. הכללים מן הסתם נולדו לאור הנסיון הנצבר.  |
28. | ללא נושא |
אורית (02/08/10) |
סופסוף מישהוא נורמאלי קם בציבור הדתי!!הגיע הזמן שקצת יותר נשתנה בצניעות!כי כולנו מחוייבים בזה!!ב"ה!!  |
29. | ללא נושא |
אורית (02/08/10) |
ולאחר שקראתי את כל רוב התגובות אני ממש מזועזעת!! במקום לשמוח על ההתקדמות המבורכת והחיונית הזו ככה מדברים??באף מקום לא תמצאו דבר כזה!!ממש מגעיל!!זה ממש איסור גדול!!ה´ ירחם!!ומזה הקטנוניות הזו של- למה לבנים אין כ"כ הרבה איסורים??בנות כמה אצן??אנחנו בהרבה יותר מחוייבות!!כי בנתיים הבנות אלו שהולכות חצי ערומות ומצפות שלא יסתכלו עליהם!!אחרת למה אתן הולכות ככה??!!נקודה חשובה למחשבה!!  |
30. | ללא נושא |
אורית (02/08/10) |
ולאחר שקראתי את כל רוב התגובות אני ממש מזועזעת!! במקום לשמוח על ההתקדמות המבורכת והחיונית הזו ככה מדברים??באף מקום לא תמצאו דבר כזה!!ממש מגעיל!!זה ממש איסור גדול!!ה´ ירחם!!ומזה הקטנוניות הזו של- למה לבנים אין כ"כ הרבה איסורים??בנות כמה אצן??אנחנו בהרבה יותר מחוייבות!!כי בנתיים הבנות אלו שהולכות חצי ערומות ומצפות שלא יסתכלו עליהם!!אחרת למה אתן הולכות ככה??!!נקודה חשובה למחשבה!!  |
31. | כן ירבו |
דתי אלמוני (02/08/10) |
אני מקווה שעוד מוסדות וביסי"ם ילכו בדרך הזו הגיע הזמן  |
32. | ללא נושא |
ויוי בת עמי (03/08/10) |
כואב מאד לראות שוב ושוב כיצד מנהלים של מערכות בית ספריות של המגזר הדתי שמים את הדגש על ערך אחד בלבד, חשוב, אך נמדד בחיצוניות, במקום לבנות אצל המתחנכים את העבודה על המקום הפנימי שישקף להם את החשיבות שיש לנפש שלהם אצל מחנכיהם. מחנך / מנהל שיעביר מסר ברור עד כמה חשוב לו שלא לפגוע באף אחד, שרוצה לבנות אקלים של ראיית הטוב , להזהר מרכילות ומלשון הרע , שרוצה בכל מאודו שהעיקר הכי גדול שיונהג בבית הספר יהיה : מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך! . שכבר לימדנו הלל שזוהי כל התורה כולה ואידך זיל גמור. ז"א שמוסד שיכרות על דגלו שזה המסר העיקרי , יוציא על זה תקנון בית ספרי יגרום לתלמידיו להעריך את המקום ויחבר אותם אליו מתוך כך תתפתח אצלם האהדה גם לצורת הלבוש שתשתקף ממוריהם. אנא ממך מר צוריאל דביר - אל תיפול גם אתה למקום הנורא הזה שגורם לעזיבת הנוער את דרך התורה ודרך הצניעות , גורם שימרדו בה ויעשו דווקא.  |
33. | ללא נושא |
אלמונית (03/08/10) |
תבורך!!!  |
34. | כל הכבוד |
יעל כהן (04/08/10) |
הופתעתי שבשנים קודמות התירה מה שלא התירו בבית ספר ממלכתי, יש תחושה של צוות מלווה ואווירה רגועה בבית הספר.  |
35. | רעיון הגוזל את חיבורה של הנערה מבוראה |
איש טיפול רגשי (04/08/10) |
כאיש טיפול רגשי המרבה להיפגש עם נערים ונערות מהמגזר , אדגיש שעיקר תיסכולם סובב סביב הדגשת הערכים החיצוניים , ריבוי המלל עליהם , תשומת הלב ויצירת השיפוטיות כתוצאה מהם בהתבוננות של החברה : המורים , המנהל , החברים/ות על הנער או הנערה. חבל שכך . מתעוותת האמת אליה מכוונת התורה , השואפת להעלות את האדם במדרגות המידתיות והרוחניות בעיקר בפנימיות האדם. לו המנהלים היו מעבירים מסר עיקרי אחר של בית הספר הדתי , כמוסד דתי השואף להעמיק את זיקתו של התלמיד לתורה ולעבודת ה´ - היתה להם הצלחה הרבה יותר גדולה , הרבה פחות מרירות ורצון לעשות דווקא וכו´  |
36. | ללא נושא |
תל אביבית לשעבר (04/08/10) |
כשלמדתי בצייטלין (סיימתי לפני כ-20 שנה), היתה בחורה אחת בכל המחזור שהלכה לצבא. פעם המחנכת ראתה 2 בנות ברח´ דיזנגוף במכנסיים והן חוייבו להופיע עד סוף השנה (יב) בחצאית. מה קורה היום? הצילו!!!  |
37. | אדון 18 תגובה לתגובתך.. |
אלמוני/ת (08/08/10) |
ההלכה קבעה שגברים יקבעו הלכה??!!כאילו הייתה ברירה אחרת גברים תמיד קבעו הלכה והם קבעו שרק גברים יקבעו... נו איזה סיכוי יש לאשה לקבוע הלכה? גדרי צניעות נועדו לשמור על הגברים מפני היצר שלהם- עכשיו בוא נחשוב אם גדרי הצניעות כל כך חמורים מה נאמר על היצר הגברי? הרצון שלכם לשלוט השתלט על החשיבה שלכם עד שאתם לא רואים שהבחורה פשוט צודקת, ואם אתה בעל תשובה אתה עוד יותר קיצוני... וחי בהם ולא שימות בהם! הדתיות נקבעת לא לפי אורך חצאית והשרוול אבל בהחלט יש לה קשר עם היכולת שלך להשתלט על היצר אז לכו, אתם הגברים, ןתעבדו על היצר שלכם מבלי לנסות להאשים אותנו הנשים בלבושנו- מה אתם חיות?? תקבעו לעצמכם גדרי יצר ולא גדרי לבוש לנו!!  |
38. | תגובה על התקנון |
ליאור כורש (10/08/10) |
לדעתי התקנון קצת מדיי חריף . אבל גם חשוב מכיוון שיש בנות שבאות לבית ספרנו עם חצאיות מיני , יישר כוח על התקנון הנפלא : )  |
39. | התקנון |
ילדה שלומדת בצייטלין (18/08/10) |
אני חושבת שזה יותר מדי, אני מסכימה איתכם בקשר ללבוש. אבל אני לא מסכימה איתכם עם הכלל שאסור להביא כדור.  |
40. | צוריאל דביר עלה והצלח!!! |
אמא של... (22/08/10) |
אנחנו כהורים ל-2 ילדים בבית הספר מברכים על השינויים החיוביים שחלו במהלך השנה האחרונה בזכותך. מחזקים את ידך, המשך כך.
 |
41. | *** |
..... (24/08/10) |
מה אתם גאים במה שצורי עשה הוא רק החמיר את המצב אף אחד לא רוצה לבוא לבית הספר הזה זה בית ספר מגעיל!  |