"אלוף השבת": הרב לאו חיזק את הנער שוויתר על הגמר

הראל ציון, שפרש מאליפות הארץ באגרוף לנוער בשל קיום קרב הגמר בשבת, זכה לביקור מיוחד של הרב הראשי לישראל, שהעניק לו גביע הוקרה. "התרגשתי לראות נער ערכי, שמוותר על התהילה למען שמירת השבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/18 13:12 ה בניסן התשעח

"אלוף השבת": הרב לאו חיזק את הנער שוויתר על הגמר
הרב לאו מעניק גביע הוקרה להראל ציון, צילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, העניק הבוקר (ד') תעודת הוקרה לנער הראל ציון שוויתר על התואר אלוף הארץ באגרוף, כדי שלא לחלל שבת במהלך השתתפותו בשלב הגמר של התחרות.

באירוע המרגש שהתקיים הבוקר הגיע הרב הראשי לבית ספרו של ציון כדי לחזקו ולהעניק לו את "גביע השבת", כאות הוקרה על עמידתו על עקרונותיו בשמירת השבת. בטקס השתתפו הנהלת בית הספר "נעם" שבירושלים וחבריו לספסל הלימודים. 

"בשבילי הנער הזה הוא קודם כל אלוף השבת, מעבר לכל משחק אליפות אחר שבה הוא משתתף. התרגשתי לראות נער ערכי, שמוותר על התהילה למען שמירת השבת וראיתי צורך לבוא לחזקו באופן אישי", אמר הרב לאו.

לפני כמה שבועות העפיל ציון לגמר אליפות הארץ באגרוף. בעקבות כך הוא ניגש לראשי איגוד האגרוף והזכיר להם את הבטחתם לאפשר לקיים את התחרות במוצ"ש ולא בשבת עצמה כדי למנוע חילול שבת. 

בניגוד להבטחתם, המארגנים סירבו להיענות לבקשה וציינו כי "יש סדר למשחקים ואי אפשר לשנות. האפשרות היחידה העומדת בפניך היא להתחרות בשבת בצהריים בשעה 13:00". בעקבות זאת, פרש הנער ממשחק הגמר ועזב את התחרות.

הרב לאו מעניק גביע הוקרה להראל ציון

הרב לאו מעניק גביע הוקרה להראל ציוןצילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל