שאל את הרב

נפילות באינטרנט

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 10/08/17 19:57 יח באב התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב

לפני כשנה וחצי ושנתיים(אם אינני טועה)פניתי לרב עם שתי שאלות בנוגע לסרטונים לא צנועים באינטרנט. בראשונה אינני זוכר בדיוק מה הנושא ובשנייה שאלתי מה לעשות עם זה שאני מרגיש רע מזה שהצלחתי לא ליפול. אני מזכיר את כל זה מכיוון שעבר זמן רב ואולי הרב שכח, עלי לציין גם שהשתמשתי בשם וגיל אחרים מתוך מבוכה אולם אלה שמי וגילי האמתיים.

מאז ששלחתי את השאלה הראשונה לא נפלתי לשמחתי. אולם היום שוב נפלתי, וחזק. ביליתי למעלה משלוש שעות באתרים המגעילים האלה!! למרבה האירוניה ההפסקה היחידה שעשיתי הייתה כדי ללכת לבית הכנסת להתפלל מנחה. אני מרגיש נורא!! אני עומד לבכות. איך אחרי קרוב לשנתיים נקיות אני אמור להתחיל הכל מהתחלה???? אני מרגיש רשע מפני שאני לא שם חסימה לאינטרנט ביית, אולם אני לא יכול מכיוון שאם אבקש מאבי לשים חסימה הוא יבין שנפלתי, ומעולם לא סיפרתי לו. איך אני אוכל להסתכל עליו יותר. הוא הבין אדם שאני הכי מעריך בעולם!!!!!!

בבקשה הרב תעזור לי!!!

תודה מראש

תשובה

שלום צדיק.

צדיק גדול ועצום, שעמד בגבורה כל כך גדולה כל כך הרבה זמן. וכמו שכותב רש"י במסכת קידושין (ל"ט ע"ב) - 'בעבירה שבא לידו וכפה יצרו ולא עבר, אין מצוה יתירה מזו'. ומרובה מידה טובה ממידת פורענות. ואין כלל מה להשוות בין שנתיים של גבורה לבין 3 שעות של נפילה.

לכן עם כל הצער על הנפילה, תשמח מאוד בכל מה שעמדת.

אתה לא מתחיל הכל מההתחלה, אלא מהמקום הגבוה שהגעת אליו, גם אם הייתה נפילה. זה לא מוריד כלום ממה שהשגת.

מה שהפסקת באמצע הנפילה למנחה, זה לא אירוניה, אלא עוד דבר חשוב שמעיד לאן אתה שייך באמת.

למעשה, כמו בכל תיקון, יש סור מרע ויש עשה טוב.

את נושא הסינון חייבים לפטור.

אתה לא חייב לספר לאביך על הנפילה. אתה יכול למשל לומר לו שנתקלת בטעות בדברים לא צנועים (אפשר לשנות קצת מהאמת במקרה הזה), או ששמעת שיש הרבה דברים בעייתיים ונוראיים באינטרנט, ואתה לא רוצה להיתקל בזה, ולכן אתה ממש מבקש שיהיה סינון.

אם זה לא הולך בדרך הזו, נחשוב על עוד רעיונות.

עם זה, צריך גם לדבוק בטוב ובקודש.

לכן הכרחי שתמצא נתיבים שבהם תוכל לנתב את הצער והכאב על הנפילה לעלייה רוחנית גדולה.

זה יכול למשל להיות תוספת קדושה בתפילה (למשל להוסיף פרק תהילים, למשל נ"א או פ"ו או קמ"ג או רבים אחרים) ובהוספת לימוד תורה (במיוחד כזה שמרומם וממלא אותך ברגשי קודש).

אני ממליץ מאוד מאוד, שאם עדיין אין לך, תשיג את הספרים 'אשיב ממצולות' של הרב יהושע שפירא, ואת 'יוצר אור' של הרב ליאור לביא (נדמה לי שזה בהוצאת מרכז הלכה והוראה שבאלון שבות).

והכי הכי חשוב - לעולם, אבל לעולם, אל תתייאש. אתה שייך אל הקדושה. זה מי שאתה באמת. בן של מלך שעשוי מאבנים טובות.

כי שבע יפול צדיק וקם.

כתבות נוספות