נטלה ללא מגע יד וכיפה סולרית: הסטארטאפים של תלמידי הישיבה

פיתוחים טכנולגיים חדשים שהמציאו, שנועדו לתת מענה לבעיות הלכתיות מהיומיום, הוצגו על ידי תלמידי "צביה" בפתח תקווה. "הדור הצעיר בורך בכישרונות וברעיונות יצירתיים שממתינים לפרוץ ולצאת החוצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/18 12:58 כט בטבת התשעח

נטלה ללא מגע יד וכיפה סולרית: הסטארטאפים של תלמידי הישיבה
תערוכת , צילום: אליסף צור

תלמידי ישיבת "צביה" בפתח תקווה פיתחו את ה"נטלומט" - נטלה אוטומטית לנטילת ידיים ללא מגע יד עבור בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. הפיתוח, לצד רעיונות וסטארטאפים נוספים שנועדו לתת מענה לבעיות הלכתיות מהיומיום, הוצגו אמש (ב') בפני מאות מבקרים בתערוכת "סמארטדוס", שנערך בחסות "אסוס ישראל". 

חבר השופטים שבחן את הסטארטאפים בחר במקום הראשון את פרויקט "משבת אור",  שפותח על ידי תלמידי כיתה ט' בישיבה. מדובר בפתרון פשוט וזול שמטרתו לפתור את הבעיה של הדלקת מנורת המקרר בשבת בטעות. הצוות פיתח מנגנון אוטומטי שמכבה את האור לאחר שהייה של זמן. פיתוח אחר, "החמינדוס", שהגיע למקום השני, מבקש לפתור את בעיית הכנת החמין בשבת. המערכת יודעת להוסיף מים באמצעות חיישן המזהה את כמות המים בסיר.

בין שאר הסטארטאפים היה אפשר עוד למצוא את ה"נטלומט" - נטלה אוטומטית לנטילת ידיים ללא מגע יד עבור בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, "כיפה סולרית" - כיפה שמשמשת גם כקולט סולרי הנטען מהשמש שכוללת יציאה להטענה מהירה לפלאפון, "תפילייט" - סידור תפילה עם הדפסת אותיות הזוהרות בחושך לשימוש יעיל בחשכה, ואת ה"ארמילונית" - מילונית ארמית-עברית אלקטרונית שמתרגמת את דף הגמרא לעברית בצורה קלה.

כמו כן הוצגו בתערוכה "קערה שקולה" - קערת נפה אוטומטית המזהה את כמות הקמח המנופה ומספקת מידע אודות הפרשת חלה ושיעורי חכמים, "שלוקר shirt" - חולצת טיולים נוחה ומיוחדת שכוללת שלוקר פנימי לשתייה מהירה, ו-"place it" - אפליקציה שבודקת את מיקום התפילין של ראש ומתריעה במקרה של תזוזה.

"מטרת פרויקט 'סמארטדוס' היא לחשוף את תלמידנו לעולם הגדול, לעולם ההייטק, לעולם היזמות ולדור העתיד דרך תחרות ייחודית זו, ולאפשר לתלמידים לפתח את כישרונותיהם על ידי חשיבה וביצוע מודל סטארטאפ חדשני ומיוחד", סיפר אליסף צור, רכז הפעילות בישיבה. "הפרויקט החל כחלק מההבנה שיש לנו בישיבה מוחות יצירתיים ובעלי ידע בפיתוח, חשיבה ויזמות, יחד עם צוות מלווה ותומך שייתן מענה בעת הצורך", הוסיף.

ראש הישיבה, הרב גולן דיעי, בירך את התלמידים והיזמים הצעירים, ואמר: "הדור הצעיר בורך בכישרונות וברעיונות יצירתיים שממתינים לפרוץ ולצאת החוצה. בחרנו בישיבה לתת פלטפורמה ומשאבים רבים לתלמידים כדי להיחשף לעולם הגדול מתוך קדושה וראיה תורנית ערכית".