ככה זה כשיש שניים בישיבת 'אורות שאול': "כמו כל זוג נשוי אנחנו נעשים דומים אחד לשני"

הרב שרלו התחיל ללמד יותר חסידות והרב גרנות החל לעסוק לא מעט בנושאים תורניים-חברתים. החיבור של שני ראשי הישיבה הישנה, שחידשה את פניה, עזר לשניהם: "להשתנות ולהיזהר משיכרון הכח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/09/17 17:13 כח באלול התשעז

ככה זה כשיש שניים בישיבת 'אורות שאול': "כמו כל זוג נשוי אנחנו נעשים דומים אחד לשני"
הרב שרלו והרב גרנות, צילום: באדיבות הישיבה

לפני קרוב ל-20 שנה הוקמה ישיבת פתח תקווה, בין היתר על ידי הרב יובל שרלו. כעבור עשור וחצי החליטו בישיבה לעבור מתיחת פנים רצינית שכללה מעבר למקום אחר וצירוף ראש ישיבה חדש שהוסיף גוון מעט שונה למוסד המתחדש.

"כחלק מהשינוי טוטאלי לישיבת פתח תקווה במתכונתה הישנה", מספר הרב שרלו ל'כיפה', "הוחלט על צירוף ראש ישיבה נוסף עם עולם אחר ותפיסות שבאות מכיוון אחר ומתוך כך לחולל את המהפכה".

מי שנבחר לעמוד בראשות הישיבה לצדו של הרב שרלו הוא הרב תמיר גרנות (47), שעד אז לימד לא מעט במדרשות לבנות. הרב שרלו נזכר שמהלך לא היה פשוט, "הזהירו את הרב גרנות שלא מכניסים ראש בריא למיטה חולה, אך 'המיטה' שלנו מוכיחה את עצמה כמוצלחת וכבר חמש שנים שהמהלך שעשינו מצליח".

קראו על הרב בני קלמנזון והרב רא"ם הכהן המשמשים יחד כראשי הישיבה בעתניאל

קראו על הרב יצחק שילת והרב חיים סבתו המשמשים יחד כראשי ישיבת 'ברכת משה'

הרב מציין כי הקשיים לא ניכרים בעבודתו המשותפת עם שותפו להנהגה, "יותר מהבדלים בהשקפות העולם יש בינינו הבדלים במיקוד משימת הדגש שמה ואיך ללמוד ועד חלוקת הקשב שלנו עם התלמידים על נושאים כאלה ואחרים. חשוב לציין כי כמו כל זוג נשוי אנחנו נעשים דומים אחד לשני מיום ליום".

לדבריו החלוקה ביניהם היא "לא מוגדרת אך היא מתפתחת. בהחלטות העקרוניות כולנו שותפים. כשאחד מאיתנו רוצה להוביל מהלך מסויים בישיבה הוא קודם שואל את עצמו האם זה יהיה לרוחו של השני ומקובל עליו. בדרך הזאת זה מתנהל מצויין".

הרב שרלו מדגיש כי חילוקי דעות כמעט ואינם צצים בעבודתו המשותפת עם הרב גרנות, "בגבול הגזרה של שנינו אין לי משהו שעקרונית אני נגדו. אם יש לי משהו נגד זה בדרך כלל כלפי מישהו או משהו מחוץ לגבולות הגזרה שלי וזה לא המצב ביני לבין הרב גרנות. במידה ואני חושב כך והוא חושב אחרת, מאחר ואין לי קושאן על הדרך הנכונה והאמת, אז מגיעים להסכמות ואם לא אז שותקים. בעיקר בשל העובדה שאנחנו באותו שדה. אני נזהר מאוד שלא להפוך דיונים ביחס לישיבה למלחמות עולם אידיאלוגויות".

הצלחתם להשפיע אחד על השני במהלך השנים?

"הסיפור הכי משמעותי זה מה זה עושה לשנינו. אנחנו משפיעים אחד על השני. קיבלתי הרבה מאוד כלים חדשים ופיתחתי הרבה מאוד דברים אצלי בזכות החיבור הזה. התחלתי למשל ללמד יותר חסידות והרב תמיר החל לעסוק יותר בנושאים של צדק חברתי. זה אולי הדבר המרתק ביותר בסיפור וזה המבחן. האם מדובר בעימות בין שני כוחות או 'בזוגיות'".

אילו היה מגיע אליך ראש ישיבה והוא היה שואל האם לצרף אליו ראש ישיבה נוסף היית ממליץ לו לעשות זאת?

"מאוד מאוד מאוד ולא רק מניסיוננו. ברגע שכל  אדם, ולא רק ראש ישיבה, הוא לא שליט יחיד זה טוב לו ומאפשר לו להשתנות ולהיזהר משיכרון הכח ומאפשר לו לפתוח אופקים חדשים. ראוי לדעתי מלכתחילה שכך יהיה בנוי כל מוסד".